bONDEFANGERI PÅ QXL
Geodoc Skrev:Detektivarbejde på fremmed grund.
... Med ovenstående mener jeg, at jeg har været på opdagelse på bvlgari.com, hvor jeg ellers ikke tilbringer tiden.

På denne site kan jeg ikke finde et Bvlgari kvarts. Alle værker er automatic.
Med den forsigtige forudsætning, at jeg vitterligt sammenligner 2 Bvlgari ure, der burde være ens,
er der følgende forskelle mellem officiel (til venstre) og QXL udgaven til højre. İmage
- På QXL er der ingen typeangivelse (som på det offielle billede til venstre)
- Der er forskel i satin overfladen på de 2 ure
- Teksten "Automatic" mangler
- Dato cifrene er drejet 90 grader
- Basis på trykknapperne er forskellige
- Skruen i forbindelse med lænken flugter med kassens overflade på "QXL versionen"
- Forskellige kroner
... Hvis jeg var "forelsket" i et Bvlgari ur, ville jeg ikke købe det QXL udbudte.
Med venlig hilsen - Geodoc
Bvlgari laver i høj grad også quartz - se deres egen hjemmeside

- Det kan jo være årsagen til at der ikke lige står automatic på dette - og at de er forskellige - men jeg har ingen bvlgari forudsætninger, er bare ikke lige med på at på internettet udnævne folk til svindlere - uden man i samme omgang forklarer hvorfor med 99% begrundelse
.
Du kan jo se denne (som absolut ikke er identisk med den der er til salg, men Bvlgari ændrer jo modeller som vi andre burde skifte undertøj, Du har ikke en chance for at anvende Rolex eller Omega kriterier i det forhold -
http://shop.bulgari.com/bulgari/us/produ...d=EG30BSLD

Det kan sagtens være fake, jeg ved alt for lidt om mærket, men omvendt skal man ha gode beviser hvis man kaster sig ud i betegnelsen svindel på dagens internet SYNES jeg

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, selvom der er mange brådne kar blandt de forskellige sælgere, så findes der faktisk er par reelle gutter inde på QXL
Såsom "Watch Me" og "Watches 4 Less"

Mvh

Jørgensen
Svar
hannover_dk Skrev:Bvlgari laver i høj grad også quartz - se deres egen hjemmeside
..... jeg ved alt for lidt om mærket, men omvendt skal man ha gode beviser hvis man kaster sig ud i betegnelsen svindel på dagens internet SYNES jeg
vh
....... vi kan ikke være mere enige.
Derfor har jeg særdeles bevidst undgået den omtalte benævnelse og samtidig forudsat, at jeg laver den rette sammenligning.

Lad mig diplomatisk udtrykke det: "Den annoncerede vare ser mistænkelig ud"

Svar
Ja, men prøv alligevel lige at se her på QXL

Sælger "Simbasse"

DUBOULE "Ashton" vejl.pris DK 41.000 **Startpris 1 kr

Jeg har nok ikke så meget forstand på ure som de fleste af jer herinde, men det her......go figure

Mvh

Jørgensen
Svar
Geodoc Skrev:Med ovenstående mener jeg, at jeg har været på opdagelse på bvlgari.com, hvor jeg ellers ikke tilbringer tiden.

På denne site kan jeg ikke finde et Bvlgari kvarts. Alle værker er automatic.
Der er en del quartz-ure på deres hjemmeside.

Geodoc Skrev:- På QXL er der ingen typeangivelse (som på det offielle billede til venstre)
Denne her forstår jeg slet ikke - hvorfor mener du, at der skal være typeangivelse på billedet fra QXL?
Svar
Ergon modellen findes ikke i Quartz Chrono udgave til mænd(kan ikke huske om den laves i Lady/Midsize udgave). Uret er fake og det er datoen der afsløre det bedst. Godaften
Svar
blue Skrev:Der er en del quartz-ure på deres hjemmeside.

Geodoc Skrev:- På QXL er der ingen typeangivelse (som på det offielle billede til venstre)
Denne her forstår jeg slet ikke - hvorfor mener du, at der skal være typeangivelse på billedet fra QXL?

... Med hensyn til quarts-ure, er det helt korrekt, at det er der. - Med andre ord: Jeg tog fejl.
for at det med quarts-urene skal have valeur, skal vi have fundet en Bvlgari quarts kronograf, der ligner den QXL udbudte.
Belært af min første fejltagelse kan jeg have været for hurtig eller uopmærksom; men jeg har altså ikke fundet nogen. Prøv!

Med hensyn til typebetegnelsen på QXL billedet, har jeg naturligvis udtrykt mig kluntet, beklager.
Mente blot, at denne væsentlige information manglede i varens beskrivelse.

Svar
Columbo Skrev:Ergon modellen findes ikke i Quartz Chrono udgave til mænd(kan ikke huske om den laves i Lady/Midsize udgave). Uret er fake og det er datoen der afsløre det bedst. Godaften

Bør vi så ikke meddele dette til QXL? Så ingen bliver snydt?
Svar
Den findes i alle fald i 30 mm som vel er midsize - men som Columbo skriver, med anden dato placering, og HVIS den aldrig (lad os sige inden for 5 år) ikke har været i fuld size, så må det vel være forkert.

Omvendt, det er ikke ret tit nogen laver fake ure af modeller som slet ikke eksisterer - med æske og alle de der papirer - Ideen i fake er oftst at ligger op at originalen

DEN kan SAGTENS være fake - og hvis Columbo eer sikker - så OK, jeg synes bare Bvlagri har lavet så mange forskellige modeller og korte årrækker, og jeg turde derfor ikke være sikker.

Jeg kan flere steder på nettet læse at:
Bvlgari Ergon is made in three sizes for men and women – 30, 35 and 40 mm. with either 2892-A2 movement or a quartz ETA 956.112

Jeg tror gerne at datoen skal være ved kl 15 - men man skal vist være god til de der Bvlgari og deres kolosalt mange modeller for at være skråsikker - set over en 5 års periode. Selv godaften
vh Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar
Tukjær Skrev:
Columbo Skrev:Ergon modellen findes ikke i Quartz Chrono udgave til mænd(kan ikke huske om den laves i Lady/Midsize udgave). Uret er fake og det er datoen der afsløre det bedst. Godaften

Bør vi så ikke meddele dette til QXL? Så ingen bliver snydt?
Jo hvis bare melder er sten-sikker - jeg ved for lidt til at turde

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)