Tolddokumenter ved køb af brugt ur?
KlausM Skrev:Har du købt uret brugt Claus inden for EU kan jeg heller ikke se det er dit problem.
Mvh
Klaus

Stop ingen skyld her. Har ikke på noget tidspunkt påstået at nogen skal tage skyld.

Det er egen fejl, men noget jeg gerne ville belyse, så andre tænker over faktummet når de køber og bytter.
Svar
Ja, din situaton er jo helt speciel.
Men det giver da stof til eftertanke.

Har du tænkt dig at tjekke det med SKAT?

Er det ikke bare at prøve og sige, at du har købt uret brugt uden papirer.
Uret er jo indført korrekt tidligere, men papirerne er bare gået tabt.
Og hvordan man så skal forholde sig, for at det går korrekt til.
Svar
Kim T Skrev:Ja, din situaton er jo helt speciel.
Men det giver da stof til eftertanke.

Har du tænkt dig at tjekke det med SKAT?

Er det ikke bare at prøve og sige, at du har købt uret brugt uden papirer.
Uret er jo indført korrekt tidligere, men papirerne er bare gået tabt.
Og hvordan man så skal forholde sig, for at det går korrekt til.

Sender det imorgen, så må vi se.

Tænker bare de vil spørge hvor jeg har fået det fra og derfor kan fremskaffe ny dokumentation. Gider ikke ende med et ur, som sidder fast i tolden og jeg så skal igennem en masse papirarbejde for at få det retur.

Men ringer nok lige.........
Svar
Panerai Skrev:Men ringer nok lige.........
Bliver spændende at høre hvad de siger.........
Svar
Torben. Du skal kunne dokumentere at uret er købt i DK og at det har været til rep.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Torben. Du skal kunne dokumentere at uret er købt i DK og at det har været til rep.
Mvh
Klaus

Ja det vil jeg også tro. Her vil jeg jo få problemer, men altså betaler jo gerne momsen og gør uret til en keeper.
Svar
Kim T Skrev:
Panerai Skrev:Men ringer nok lige.........
Bliver spændende at høre hvad de siger.........

Hvis man kan komme igennem til nogen Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
Svar
Jeg har netop missede en bytte handel pga dette spørgsmål,
jeg tog derfor kontakt til skat og spurgte hvordan reglerne var.

Det er åbenbart en gråzone
men det er altid den person eller firma der sender varen ud/ind af EU som har ansvaret for at told/moms er i orden,
det vil sige at ligger du et ur hos en aut. forhandler fordi uret skal laves på fabriksgarantien hos producenten af uret uden for EU så er det den pågældende
butik der står med told/moms ansvaret i forbindelse med uret "rejse" ud og ind af EU,de er dog i deres gode ret til at sende evt. regning videre til ejeren
af uret, sådan blev det ihvertfald forklaret mig af en meget venlig dame hos skat Icon_cool

Det er jo kun når vi taler om brugte ure der stadigvæk har fabriksgaranti at denne gråzone er til stede,
som jeg ser det gælder det om at købe disse ure hos good guys som står inde for alle forhold uret måtte være under,
og jeg er da efter denne sag meget glad for at mit ur netop er købt hos en af disse forhandlere som har ydet en super service,
desværre ville ham jeg skulle bytte ur med have de org. told/moms papir med sammen med uret så det faldt handlen på.

Prøv at spørg om jeg lige var trist Icon_e_sad
han ville bytte på torsdag og jeg skal til bryllup i weekenden
det ville have passet perfekt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jacob, jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver. Hvis et 5 år gammelt AP købt i USA skal til rep i Holland via Klarlund så er told/moms ikke et issue men er det under garantien så er det et issue???
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det jeg mener Klaus er hvis et ur som er inde i EU skal ud af EU for at blive lavet og det vil jo hovedsagelig dreje som en en rep fabrikken betaler
så kan du som ejer af uret kommer til at stå med en told/moms regning hvis uret så at sige er smuglet ind i EU,
det kan jo også være tilfældet hvis du har et ur som du bare vil have lavet uden for EU og det så opdages på vej ind igen at der aldrig er betalt told/moms af uret går forsendelse igennem en butik hænger de først på regningen men de kan sende den videre til dig da du er ejer af varen som mangler told/moms

Jeg er blevet fortalt at Rolex laver deres "fabriks" rep. i Tyskland for at undgå disse problemer,
folk jeg har snakket med som kender meget mere til branchen end jeg siger der i praktik ikke er nogle problemer,
personlig mener jeg vi ser lidt spøgelser selvom jeg godt kan se Torbens uheldig situation.

Har du købt dit brugte ur af en seriøs urhandler som står inde for de ure han/hun sælger
så får du som privat person ingen problemer som jeg ser det,det er jo også det Claus siger Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)