Svar: 4,381
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,101 i 1,070 svar
Givet Likes: 2,254
Så kom den 2. og sidste pakke fra Harold Ng aka Yobokies med de resterende dele til Pilskadden !
Øverst er uret på sin Strapcode lænke og vedsiden af det "big pip" Pepsi indlæg, der skal sættes i "coin edge bezel".
Her har vi så uret og alle delene linet op !!
- "big pip" Pepsi indlæg
- "coin edge bezel"
- fladt safir glas med antirefleks på undersiden
- "lollipop" 6309-style sekundviser
- Kanji day-wheel
[/url][url=https://flic.kr/p/XMX9Fi]
Så skal jeg bare en tur til urmageren for at få det hele monteret - DET glæder jeg mig godt nok til !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 378
Tråde: 33
Modtaget Likes: 309 i 218 svar
Givet Likes: 710
Det bliver spændende at se
•
Svar: 2,629
Modtaget Likes: 5,078 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Hej Peter.
Hvorfor valgte du lænken fra Strapcode frem for den org Seiko lænke?
•
Svar: 561
Tråde: 22
Modtaget Likes: 406 i 195 svar
Givet Likes: 924
Forstår jeg det korrekt, at du vil sætte Kanji day-wheel i?
Det synes jeg lyder cool! Kræver måske lidt tilvænning, men cool!
mvh jens
•
(24-08-2017, 11:39 AM)Jens Skrev: Forstår jeg det korrekt, at du vil sætte Kanji day-wheel i?
Det synes jeg lyder cool! Kræver måske lidt tilvænning, men cool!
mvh jens
Det er korrekt, men trods alt knapt så dramatisk som det lyder - det Kanji day-wheel som jeg har fået har ugedagene både på Kanji og på Engelsk, så hvis det bliver helt umuligt, så kan jeg skifte det over på engelsk igen
Turtle er sådan indrettet, at når datoen er skiftet, så rykker ugedags-hjulet to pladser - så alt efter hvor man stiller det, så kan det være både Kanji eller Engelsk
(24-08-2017, 09:47 AM)Avantismo Skrev: Hej Peter.
Hvorfor valgte du lænken fra Strapcode frem for den org Seiko lænke?
Jeg har jo oplevet den originale lænke, da jeg havde min Padi Turtle - og har også tidligere haft en Oyster lænke fra Strapcode på min sorte Turtle. Og jeg synes bedre om kvaliteten og tyngden på Strapcodes lænke + leddene er skruet, mens OEM lænken så vidt jeg husker er med gammeldags pinde og bøsninger. Derudover så syntes jeg bedre om de valgmuligheder mht. spænde, som Strapcode gav.
Men bortset fra, at jeg synes bedre om Strapcodes Oyster lænke, så har jeg egentlig ikke noget negativt at sige om Seiko´s OEM lænke
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 2,629
Modtaget Likes: 5,078 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Tak for svaret. Som altid velbegrundet
Synes bare at strapcodes clasp ser meget klodset ud. Ikke særlig komfortabel.
Og det ville være en dealbreaker for mig.
•
(24-08-2017, 04:18 PM)Avantismo Skrev: Tak for svaret. Som altid velbegrundet
Synes bare at strapcodes clasp ser meget klodset ud. Ikke særlig komfortabel.
Og det ville være en dealbreaker for mig.
Indrømmet, at den clasp som jeg har valgt er lidt stor - men egentlig ikke større end mange andre clasps på f.eks. Rolex eller Omega (uden sammenligning i øvrigt) Men det er jo smag og behag. Komforten fejler imho dog ikke noget .......... heller ikke som deskdiver foran computeren.
Men Strapcode har flere clasps at vælge imellem - herunder mere traditionelle og knapt så store.
/Peter
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Lidt forsinket tillykke med den herfra Peter!
Det er svært at finde bedre value for knasterne end sådan en Seiko der!
vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
(25-08-2017, 08:02 AM)gmt-geek Skrev: Lidt forsinket tillykke med den herfra Peter!
Det er svært at finde bedre value for knasterne end sådan en Seiko der!
vh. Jon
Tak skal du have, Jon - og jeg er helt enig !!
I øjeblikket har jeg dog min Pingo på armen, idet Pilskadden er hos urmageren for at få monteret Yobokies stumperne ! Den skulle blive færdig en gang i løbet af næste uge og jeg glæder mig til at få den tilbage !
/Peter
Svar: 2,367
Tråde: 130
Modtaget Likes: 936 i 469 svar
Givet Likes: 845
Bruger du en lokal urmager, eller sender du uret "udenbys"?
/
Kristen
•
|