Svar: 507
Tråde: 44
Modtaget Likes: 636 i 252 svar
Givet Likes: 1,667
(22-04-2017, 01:45 PM)Miwes Skrev: Jeg havde en samtale her forleden med en af mine elever, der havde et Omega Seamaster og ved nærmere eftersyn kunne jeg se at datoen "hang" eller hvordan man nu skal udtrykke det. Han sagde at den var gået i stykker og da jeg spurgte til om han var klar over problematikken med at skifte dato på de forkerte tidspunkter ??
Så var han faktisk ikke klar over det, og tror jeg faktisk mange ikke aner det.
Jeg starter altid med at sikre mig at uret er trukket op og køre lige et par omgange for at se hvornår datoen skifter og på den måde er der styr på kl 12 og 24.
Så er det blot at stille tiden og jeg bruger samme metode til alle mine ure.
Havde jeg ikke kigget på youtube klip osv. for at finde det rette ur til mig ( og derved erfaret at et mekanisk ur er skrøbeligt ), men bare havde købt et Rolex fordi at jeg havde rigeligt af penge, så tror jeg da at jeg havde smadret indmaden i løbet af 0,5
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(22-04-2017, 12:01 PM)KimT Skrev: Hvis du bare trækket uret op og stiller tiden FREMAD færdiggøres datoskiftet helt normalt og det er der ingen fare ved. Tværtimod er det jo det der foregår hver nat ved skift. Du skal bare ikke trække kronen ud i første position og stille datoen alene, men altså helt ud og stille tiden.
Så kort kan det siges
P.N.
Svar: 507
Tråde: 44
Modtaget Likes: 636 i 252 svar
Givet Likes: 1,667
Sker der så egentligt noget, hvis uret går i stå om natten? Eller har det ingen betydning, altså i forhold til datoskift?
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(28-05-2017, 12:14 AM)Michael F Skrev: Sker der så egentligt noget, hvis uret går i stå om natten? Eller har det ingen betydning, altså i forhold til datoskift?
Det har intet at sige.
•