Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Tio Malo Skrev:Enigt, delvist, ædle navnebror.
Cheers - John
Køre navnebror - jeg er nok bare blevet for gammel til at gide stå i en fin butik og tigge (eller er det tikke man gør der) efter et par tusinde. Ved det ikke er smart, men jeg bryder mig ikke om det.
HELDIGVIS køber jeg så brugt - i hovedsag fra aktioner - og ellers privat- og der taler jeg frit fra leveren om pris.
Givet noget med alder og mentalitet - kan ikke så i Bolia og diskutere prisen på et Montana reolsæt - måske spørge EN gang - hvad han kan gi i rabat - og så er den ikke meget længere.
Meget bedre hvis jeg skal ha malet hytten eller sat hegn op - der forhandler jeg lystigt - bare ikke i forretninger ret gerne
vh
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
For nye ur-købere kan det være svært at gennemskue hvordan prissætningen er sat, hvor andre områder som man har samlet erfaring med, her ved man hvad der tjenes på handlerne og her søger man til den rette pris er i hus, så at sige. Nu ved jeg ikke hvordan denne ur-verden fungere og ej heller er jeg klar over om der gives store rabatter til de forhandlere der er store kunder hos ur-firmaerne, men her bevæger man sig vel også ud i lukket land, når man spørger til indkøbspriserne og når det kommer til handlen med de brugte ure, så er det vel nærmest en selvfølge at arbejde sig ind på den "rigtige" pris.
Netop fordi det kan være vanskeligt at gennemskue priserne for nye ur-købere, vil jeg tro at de bruger nettet til at tjekke op på priserne, som jeg selv gør det og velvidende at det kan butikkerne ofte ikke hamle op med. Personligt ville jeg heller ikke stå i en ordentlig butik og ligefrem prutte om prisen, men var slet ikke mødt op, hvis der var tale om priser der lå voldsomt til den dyre side, men så igen, hvor mange butikker gør det, når konkurrencen er så stor fra alle sider.
Som sagt ingen faring indenfor denne genre, når det gælder de lidt dyrere ure, hvor min søgen rundt på nettet på de mere low end ure, helt klart viser kæmpe forskelle på priserne i de forskellige butikker- og på nettet.
Jeg vil slutte med at sige tak for tippet omkring Dirks rabat på urene...det er da rigtig pænt af dig.
Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•