Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Mit udgangspunkt var også, at der var problemer med mit Planet Ocean (da jeg flere steder har set selvsamme problem omtalt) og ikke winderen. Det var Claus_K, som introducerede sine "mindre gode erfaringer med" Saturn-winderen.
Jeg har ikke haft problemer med PO'en siden 31/8, hvor det var gået i stå. Dette selvom jeg lod uret sidde i winderen fra mandag kl. 15.30 til torsdag kl. 06.15, så der er forhåbentligt tale om en 'engangsforestilling'.
•
Svar: 394
Tråde: 38
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Sociologen Skrev:Mit udgangspunkt var også, at der var problemer med mit Planet Ocean (da jeg flere steder har set selvsamme problem omtalt) og ikke winderen. Det var Claus_K, som introducerede sine "mindre gode erfaringer med" Saturn-winderen.
Jeg har ikke haft problemer med PO'en siden 31/8, hvor det var gået i stå. Dette selvom jeg lod uret sidde i winderen fra mandag kl. 15.30 til torsdag kl. 06.15, så der er forhåbentligt tale om en 'engangsforestilling'.
Lyder underligt at flere også har oplevet problemet. Men godt at det kører som det skal nu
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One
•
Svar: 50
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hej Sociolog!
Mit PO (fra dec 08, købt brugt) big size, gik også i stå trods dagligt brug (dog uden watchwinder). Jeg fik det i første omgang i gang igen ved at trække det op.
ANDEN gang (!) ville det så ikke starte!
Gik til Jørgen Krognos, der straks sagde - send det til oprindelig forhandler/Swatch Group (SG). Fik er aftale med forhandleren (en sønderjysk AD) og SG om at indlevere det hos SG i Hellerup, da jeg bor i Kbh.
Deres dom var, at et ukendt tandhjul i værket nok sad løst som følge af en fabriksfejl.
Jeg fik et HELT NYT værk sat i!!! Og dermed forlænget min garanti (det blev ordnet i april 09 og har gået upåklagelig siden).
Men PO'ere kan altså godt dø...! Jeg ville sende dit til service, hvis jeg var dig. Trods, jeg ikke selv gjorde det, første gang, jeg oplevede det.
MVH Simon
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Et helt nyt værk; det er sgu service
Jeg har ingen problemer haft med min PO siden, men hvis det igen går i stå såden 'uden videre', vil jeg finde det røde garantikort frem og få uret fikset.
•
Svar: 417
Tråde: 62
Sociologen Skrev:Et helt nyt værk; det er sgu service
Jeg har ingen problemer haft med min PO siden, men hvis det igen går i stå såden 'uden videre', vil jeg finde det røde garantikort frem og få uret fikset.
Stadig ingen problemer ? Jeg oplevede igår at mit Planet Ocean pludseligt havde tabt 7 min.mens det sad på armen !!!!! Kæmpechok når man er på job og gerne skulle komme til tiden..Uret er kun ca 6 måneder gammelt.
Ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille men jeg må indrømme at jeg har lidt problemer med at stole på det lige pludseligt.
Lige nu er min Sub tilbage på armen imens Omegaen er kommet lidt i skammekrogen imens jeg overvejer at sende det til et garantiservice.
Andre indputs ? ?
Mvh Bjarne
•
Svar: 340
Tråde: 8
Hej Mester
Du skal da ikke overveje at sende det til garantiservice... du skal sende det til service, da der helt tydeligt er noget galt. Et tidstab på 7 min. ligger laaangt ude for specs. Du kan eventuelt prøve at få uret afmagnetiseret først. Det kan være, at det bare er det.
Hilsen peter
•
Ringede idag ti Swatchgroup i Hellerup hvor jeg tidligere har fået lavet service. Talte med en meget venlig pige (urmager ?) som meget gerne ville lave et garantiservice hvis garantibeviset var udfyldt. Som det er.
Vi talte længe hvor hun lyttede tålmodigt til mit problem og hun havde helt styr på hvilket værk der er i osv. Så hun var ikke bare telefonpasser.
MEN hun sagde at hvis man havde stillesiddende arbejde (som at køre bil) kunne det godt være nødvendigt at håndtrække det da man ikke bevægede sig nok ??? Den har jeg altså ikke hørt før.
Hvad siger "ypperstepræsterne" herinde til den forklaring ?
Mvh Bjarne
•
Svar: 340
Tråde: 8
Hej Mester
Man kan vel sagtens forestille sig, at hvis du sidder meget stille heles dagen, så løber tør for saft og hvis du så bevæger dig lidt, så går det igang. Dette ville godt kunne give en stor tidsforskel, da uret har været gået i stå på et tidspunkt.... meeeen jeg sidder også relativt stille på mit arbejde, samt at jeg skifter mellem mine to ure. Og det er kun hvis jeg af en eller anden årsag går ud over de nominerede kraftreserver, at de går i står. Så jeg tror stadigvæk, at der er noget galt med uret. Som sagt kunne du prøve at få det afmagnetiseret først. Hvis det kun er det, undgår du en reparation, hvor du er skilt fra dit ur i laaaang tid.
/Peter
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mester Skrev:MEN hun sagde at hvis man havde stillesiddende arbejde (som at køre bil) kunne det godt være nødvendigt at håndtrække det da man ikke bevægede sig nok ??? Den har jeg altså ikke hørt før.
Mvh Bjarne
Ikke ypperstepræst - men jo, naturligvis skal der armbevægelser til for at automatikken kan trække op. Er man meget aktiv, så bør uret komme op på en reserve af 45 timer, og så skal der være saft nok til dagen efter, uden de store armbevægelser. Omvendt, bruger man ikke armene meget, holder i et rat sidelæns op og ned, så giver det nok ikke megen kraft til optrækket.
Næste ? bliver hvor lang tid per dag du har det på og mere præcist, hvor mange timer du havde det på i dagene op til tidstabet og hvor længe det havde ligget og hygget sig alene, inden du tog det på?
Hvis det er en one off - med et tab på 7 min, så er det bestemt en mulighed at det ikke har fået optræk nok.
What to do: Start morgenen med at give det et optræk manuelt 10-15 ture rundt. Gå med det 12 timer med en vis aktivitet. Tag det af og se så hvor lang tid det går efter du lægger det. Check først om det stadigt går rigtigt, og check det næste morgen, men lad det ligge, og se om aftenen hvornår de gik i stå. Det skal klare 40-45 timer, men igen, afhængigt af dit aktivitetsniveau kan også 30 timer være OK
Jeg mener Omega generelt er bygget så de klarer en del magnetisme, og hvis du ikke lige har lagt det på en løs højtaler eller leget med magnetisme, så tvivler jeg lidt på den forklaring, den burde også give samme fejl mer eller mindre konstant TROR jeg
vh
•
hannover_dk Skrev:Mester Skrev:MEN hun sagde at hvis man havde stillesiddende arbejde (som at køre bil) kunne det godt være nødvendigt at håndtrække det da man ikke bevægede sig nok ??? Den har jeg altså ikke hørt før.
Mvh Bjarne
Ikke ypperstepræst - men jo, naturligvis skal der armbevægelser til for at automatikken kan trække op. Er man meget aktiv, så bør uret komme op på en reserve af 45 timer, og så skal der være saft nok til dagen efter, uden de store armbevægelser. Omvendt, bruger man ikke armene meget, holder i et rat sidelæns op og ned, så giver det nok ikke megen kraft til optrækket.
Næste ? bliver hvor lang tid per dag du har det på og mere præcist, hvor mange timer du havde det på i dagene op til tidstabet og hvor længe det havde ligget og hygget sig alene, inden du tog det på?
Hvis det er en one off - med et tab på 7 min, så er det bestemt en mulighed at det ikke har fået optræk nok.
What to do: Start morgenen med at give det et optræk manuelt 10-15 ture rundt. Gå med det 12 timer med en vis aktivitet. Tag det af og se så hvor lang tid det går efter du lægger det. Check først om det stadigt går rigtigt, og check det næste morgen, men lad det ligge, og se om aftenen hvornår de gik i stå. Det skal klare 40-45 timer, men igen, afhængigt af dit aktivitetsniveau kan også 30 timer være OK
Jeg mener Omega generelt er bygget så de klarer en del magnetisme, og hvis du ikke lige har lagt det på en løs højtaler eller leget med magnetisme, så tvivler jeg lidt på den forklaring, den burde også give samme fejl mer eller mindre konstant TROR jeg
vh
48 timer kunne det gå ! Hmm så er det måske alligevel bare mig der laver for lidt på jobbet... Vaske bil lidt oftere ??
Mvh Bjarne
•
|