Vintage Diver
"Cushion" boetter är ju underbara ! Hur kan man inte gilla dom !?
27 årig klocknörd - gillar Certina dykare...
Svar
Snogge Skrev:"Cushion" boetter är ju underbara ! Hur kan man inte gilla dom !?

Ja, cushion kasse er fede! Icon_e_biggrin

Selvom jeg må være enig med Hannover i, at der er andre typer kasser som er bedre til dress. Selvom jeg selv har et enkelt eller 2 dress ure, tissot mener jeg, med cushion kasse... Icon_razz
Svar
Hej Snogge

En flot samling af divere, har selv en enkelt Certina DS3 PH 1000 meter.

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Snogge

En flot samling af divere, har selv en enkelt Certina DS3 PH 1000 meter.

MVH Peter

Underbar klocka ! (är sjukligt förtjust i just Certina dykare). Du råkar inte ha någon bild ?
Svar
Så blev auktionen vundet, og 1 stk. Vintage Diver er på vej fra Schweiz......
Svar
Der kommer told og moms på fra Schweiz. Mange gange kan du få dem til at sende fra et EU-land ... har du spurgt ?
De venligste hilsner, John
Svar
ClausT Skrev:Så blev auktionen vundet, og 1 stk. Vintage Diver er på vej fra Schweiz......

Härligt !
Svar
Joepete Skrev:Der kommer told og moms på fra Schweiz. Mange gange kan du få dem til at sende fra et EU-land ... har du spurgt ?
Ja med mindre Schweiz har en eller anden undtagelses aftale med EU for visse ting. Jeg har fået mindst 50 fra Schweiz over 10 år, men aldrig mødt told og moms, hvilket jeg altid har undret mig over?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Snogge

Jeg er desværre ikke så god til billeder. Icon_redface

MVH Peter
İmage
Svar
Det er en super fed ide at samle på Vintage Divere!

Det passer jo på flere måder ind i det du "falder for".

Med det in mente, at du også en gang imellem igen sælger urene ville jeg holde mig til:
  • Ure af rimelig god kvalitet
    Rimelig kendt (og akcepteret) mærke
    Ure i god stand - men MINT eller NOS tror jeg kan blive for anbisiøst - eller dyrt i hvert fald

Der er endnu en grund til ikke at købe for billige ure og det er, at hvis der skal laves lidt ved dem, kan det nemt blive mere end uret "kan bære" - og det er du vist for meget købmand til at kunne nyde!

Man skal selvfølgelig også være opmærksom på at netop divere er populære nu (og derfor relativt dyre) - og hvem ved om de bliver ved at være det? Men hvis den er dem man kan lide, så må det jo være dem man samler.

Selv får jeg købt en dykker eller en chronograf indimellem selvom det egentlig er Dress der siger mig mest. Jeg tror jeg bliver lidt påvirket af hvad andre synes og mener - og det giver jo unægtelig mere responst herinde, at vise en nyindkøbt Vintage Seamaster 300 fra 65 end en Two Tone Seamaster i samme stand fra 1955! Eller en Chronograf - eller anden Tool!

Når jeg selv sidder og kigger på samlingen er det klart guldurene - og de lidt sjældnere ure, jeg glædes mest over - så det må give retningen for mig! Så må økonomi og investering komme i anden række. Det er en hobby - og det må godt koste lidt penge!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)