Det ultimative hverdagsur ?
Nu er mine midler ikke ubegrænsede så der kan vist ikke blive råd til både en ny Daytona og en SDDS. Desuden synes jeg det er for dyrt i forhold til alm. Sub.

Der kan tales for og imod at bruge Rolex som hverdags ur. Det er ikke altid det kan betale sig at flashe sådan et.

"I min fritid har jeg et extrajob (læs p.g.a lav løn) hvor jeg kører limousine bl.a for U.M men om sommeren kører jeg osse for velhavende krydstogtturister som bor her i KBH. De kan være flinke til at give nogle gode drikkepenge men hvis jeg sidder i bilen og flasher et blankt Rolex er der sjældent "tips" Så nogen gange kan det altså godt betale sig at nedtone sit look med at mindre flashy ur.
Icon_e_smile

Men Watchfreak : Du har nok ret. Jeg ville nok komme til at savne min elskede Sub og kigge langt efter andre med samme.

Har ikke set den nye model der kommer så det må nok være med i mine overvejelser.
Svar
Hej Mester

Som Len, tænkte jeg på at anbefale et Omega SMP 2254. Har selv et og er meget glad for det. Der er et eller andet med udformningen af urkassen som bare fanger mit øje hver gang jeg kigger på det Icon_smil Om det er en nedgradering.... tja... prismæssigt ja. Men kvalitetsmæssigt får du et lige så godt ud med Omegaen. Dets superluminamarkeringer er meget kraftige (kender dog ikke Rolex) og lænken er da ihvertfald meget kraftigere end Rolex'en (efter hvad jeg har hørt om Rolex's lænker).

Til Watchfreak2003, så har du med 2500 (og 1120)-værket bestemt også et værk til børnebørnene. At det ikke skulle være tilfældet er rent ud sagt noget kodylt sludder. Ingen af de to værker er rene manufakturværker, nej, men modificerede værker i absolut topklasse. Så med mindre din mission er at afskrive alle værker der ikke er in-house, såååå........ Icon_smil
Svar
Hey.... er ikke ud på at starte en flamewar Rolex vs. Omega Icon_smil
Svar
Griner.... Og så startede den endeløse debat om Rolex kontra Omega
(det var altså ikke meningen)
Svar
Hej Mester - du kan nemt annulere den der med Daytona, dvs. ventetid er ikke nødvendigt mere - M.C. Mortensen her i min herlige hjemmeby på prærien har - eller havde i hvert fald når jeg snakkede med ejeren, Steffen, sidste uge. Ring til ham; 97 12 01 43.
Ang. luminans i Rolex: Jeg er også meget obs. med sagen, men så vidt du vælger en post 1999 model, hvor tritium er skiftet med luminova, har du ikke problemer.
Jeg har selv i hverdagsbrug en 2001 Sub 14060 (uden dato) og den klarer ærtene rigeligt. Og så er du ikke kommet så langt fra din vintage Sub, sønniken arver.
Go´ søndag - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Hej Mester - du kan nemt annulere den der med Daytona, dvs. ventetid er ikke nødvendigt mere - M.C. Mortensen her i min herlige hjemmeby på prærien har - eller havde i hvert fald når jeg snakkede med ejeren, Steffen, sidste uge. Ring til ham; 97 12 01 43.
Ang. luminans i Rolex: Jeg er også meget obs. med sagen, men så vidt du vælger en post 1999 model, hvor tritium er skiftet med luminova, har du ikke problemer.
Jeg har selv i hverdagsbrug en 2001 Sub 14060 (uden dato) og den klarer ærtene rigeligt. Og så er du ikke kommet så langt fra din vintage Sub, sønniken arver.
Go´ søndag - John

Nu ligger det sådan at jeg er ved at spare op til den Daytona, så ventetiden gør mig egentligt ikke rigtigt noget. Men tak for oplysningen.

Da jeg tit er på job om aftenen ER det altså rart at kunne se klokken uden at skulle bruge en lighter som en vis Mr. Bond Icon_e_smile
Svar
MEN han gør det SQ med STIL når ligtheren bruges
til at se hvad klokken er Icon_cool Icon_e_biggrin
Svar
Om OMEGA eller ROLEX er det bedste valg Icon_question
den kamp må i selv kæmpe drenge Icon_e_wink Icon_cool

For mig er ROLEX et bedre ur end OMEGA.

Sagt på en anden måde jeg tror (og kun tror )
at hvis mester købte et OMEGA ville han komme til at savne et ROLEX,
men hvis han køber ROLEX igen kommer han ikke til at savne OMEGAet.

Derfor syntes jeg også at han skulle tage et ROLEX igen,jeg ville
så helt klart vælge SDDSeren ud fra de krav han stiller.
Svar
Der er ikke nogen mulighed for med bestemthed bare at sige at et standard rolex værk er bedre end Omega 2500 i min opfattelse. Der er vist heller ikke ret mange sammenlignende undersøgelser der vover det. Faktisk bliver selv omega forgængeren ofte regnet på niveau med maskinen i en sub.

Noget andet med Daytona men det er en kronograf og så bliver en sammenligning ligegyldig. Læg dertil at der jo er en ret kraftig prisforskel fra Omega med 2500 og op til en dee-sea - så der er nu nok mindst lige så meget ur for kronerne i Omegaen.

Derimod er det givet rigtigt at der er lidt mere prestige i Rolex og i en deep-sea, hvis man kan lide den forholdsvis smalle rem til det ret kraftige ur.
Jeg ville nok spare videre op til daytona som vist var målet i begyndelsen af tråden, og ikke forsinke den proces via en Omega PO, men frygt ikke for kvaliteten i Omega 2500 - den er helt OK vil jeg påstå.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
watchfreak2003 Skrev:Et Omega bliver aldrig et Rolex, hverken på den korte bane, og især ikke på den lange bane.

Og et Rolex bliver aldrig et Omega.... Icon_e_wink

Får mindre og mindre lyst til at købe Rolex.......
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)