Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,826
Hvis der kun er marginale ændringer i selve måden værket i 3536 er lavet/forarbejdet i forhold til det som ligger i 3568,
så er der godt mange mennesker på diverse fora som er galt på den.
Men det er altid rart at blive mindet om at flere tallet ikke altid har ret.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har muligvis ikke fundet hele løsningen, men dette er det nyeste udsagn jeg kunne finde, skrevet af en kendt IWC samler og på IWC's eget Forum i februar 2013 (datoen er vigtig i denne sammenhæng). Hans udsagn er ikke blevet modsagt af IWC eller moderator Michael Friedberg......
"I understood that for instance the whole 30110 movement is made by ETA, according to IWC specifications. That is, there is maybe some quality control when the movements arrive at IWC, but no modifications by IWC. That would be in line with the strategy of ETA to not deliver half-products to other companies anymore. Because of the IWC specifications ETA still delivers, where other companies are or will not getting ETA movements anymore. Of course, I stand corrected too..."
Som jeg tidligere har skrevet er det nye værk forniklet i modsætning til før hvor værket var forgyldt. Dette, sammen med andre nye poleringsmønstre, er muligvis de eneste forskelle bortset fra ovenstående udsagn om at værket nu samles komplet hos ETA efter IWC's anvisninger.
På dette link sammenligner IWC-moderator Michael Friedberg faktisk værkets to finishversioner....(bemærk at der skal klikkes på link i teksten for at se den gamle version)
[url]"http://www.iwc.com/forum/en/discussion/5132/?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.iwc.com/forum/en/discussion/5132/?page=1[/url]
Jeg mener at 30110 værket er super godt og i høj IWC kvalitet (siger jeg uden at være urmager) og sikkert fuldt på højde med tidligere, det er finishen som er ændret og man har simpelthen optimeret produktionen. Jeg tror at der sker en konstant optimering af produktionsprocesser.
Det er et værk som i den grad har vist sit værd gennem årene. Jeg testede mit 3536 fra 2000 og det går fuldstændig upåklageligt, taber under et sekund i døgnet.
Mvh
Michael
•