Breitling - Hate or Like?
Faurschou Skrev:Like.

Jeg ejer selv et Steelfish. Og jeg er ganske positivt overrasket over hvad jeg fik for mine 15.000 kr. (købt ny hos en anerkendt forhandler). Designet er lækkert og iøjnefaldende. Værket (et ETA 2824 kunne have været bedre, f.eks. ETA 2892) er måske ikke det mest spændende, men det kompenserer uret ved på andre områder. Kransen er flot lavet med sine små skruer i siden og de fræssede tal i kransens overflade. Tavlen ligner en gammel grammafonplade (positivt ment), og det ser særlig godt ud i den rette vinkel. Og ellers er gummiremmen og kassen lækker... two tumbs up!

Kurt Brøndum frister også virkelig en med et af sine flotte vintage Navitimer's. Icon_cool
Steelfish'en er super fotogen. Det var mit første spritnye Breitling (også købt til 15k hos Dansk AD...)
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg tror jeg kan sige, at der ikke er et eneste urmærke jeg som sådan hader - det er alt for voldsomt i min verden.
Breitling er jeg lidt delt overfor - jeg bestemt lide en del af dem, men synes nok at en del er for bling - for blanke - og så havde jeg i mange år svært med de der fire ophøjede brikker på kransen - men omvendt - respekt for at Breitling i den grad har sit kendemærke som de holder fast i.
Også lidt sjovt med deres rescue watch som kunne tilkalde hjælp - om det så generelt har været en mere eller mindre brugt funktion - så respekt for at gå ny vej.

Jeg tror vel også man kan ha en del respekt for deres B01 kolonnehjuls kronograf værk. Jeg har ikke læst så meget om den, men det ser godt ud på billeder og specs er også ok

(og så kunne man tillægge at jeg elsker 806 navitimer - så lidt stærke følelser er der vel, men det er jo nok lidt uden for subjekt)
vh

Hvis ordet hader virkelig kan påvirke dig så voldsomt som du giver udtryk for hannover så tør jeg ikke tænke på hvordan verden ellers påvirker dig,
hvis jeg kender claus ret tror jeg ikke du skal lægge mere i ordet end som så,og mere sarte er vi vel ikke end vi kan tåle ordet hader
når vi snakker om hvad vi kan lide og ikke kan lide ved et ur mærke Icon_e_wink

Claus kunne også have sagt like or don't like
men jeg har ikke fantasi til at forestille mig at fordi han bruger ordet hader så skulle det virke for voldsomt på et voksent menneske,
verden er fuld af det der er meget værre hvor ordet voldsomt kan bruges med rette,her syntes jeg det er at skyde gråspurve med kanoner (sorry to say)

Personlig syntes jeg det er en fin tråd hvor man får set vores forskellige syn på et mærke
og ikke mindst hvorfor vi ser det som vi gør,gerne mere af det for min skyld om i så vil bruge ordet hader eller ej er for mig et fedt det ryster ikke min verden Icon_e_smile
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Tror du misforstår Johns svar, Jacob.
Han giver jo netop udtryk for at han ikke "hader" nogle ure.
Der er bare nogle han bedre kan lide end andre.
Han skriver intet om at, det er for voldsomt og han reagerer heller ikke således.

Jeg er enig i mange af hans betragtninger.
En navitimer ( af de gamle ) og en titaniums Avenger er umiddelbart også de eneste jeg er vild med.
Dog har de lanceret nogle nyere modeller, som heller ikke er helt tossede IMHO.
Måske Breitling i virkeligheden er ved at vokse på mig.
Svar
OK det kan være,som jeg læste det var hader alt for voldsomt i hans verden men ellers skal der selvfølgelig bare ses bort fra mit indlæg,
jeg syntes ikke rigtig Breitling gror på mig men jeg syntes det er fedt de køre og står ved deres egen stil Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
I do not hate them or like them very much.I think that you should never buy a new one that is throwing money out of the window.Buy a used one and you can get a lot of watch for the money.Some models are more bling than others.I think they are grossly overpriced and i have never been impressed with their quality.If you compare a breitling that has had normal wear with say an Omega subjected to the same wear.I would bet the Omega looks better.They have a fairly good history with some models.But other brands have made much better Aviation watches.Maybe it is because all the old Brietlings i have seen were rubbish compaired to say my old Rolex sub.I have a friend who visited the Brietling factory 2 years ago they were short staffed and they were using cleaners to help on the assembly line.I do not think Brietling are the only brand that make their watches like this.Many brands do this and try to tell the public about how hand made and wonderfull they are.They have a name and design that many people like so they must be doing something right.Would i buy one? Why not if i saw a model i liked.They are a lower middle class brand in my book like Omega and Panerai.But i would not be afraid of buying any of these brands used but a new one never never never. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Der er jo plusser og minusser ved de fleste mærker, modeller, værker osv. En af fordelene ved et godt og gennemprøvet værk er, at det er til at servicere for penge, og at værket kan finisheres til at gå rigtig godt. Denne CA havde jeg i et års tid, og det gik præcist og meget konstant - uanset om det var meget varmt, koldt, sad på armen eller lå i urkassen. Urets visere og det specielt formede glas gjorde, at tiden kunne aflæses fra selv meget spidse vinkler. Et godt og gennemtænkt ur, som stadig har det distingte Breitling design, som jo er så lækkert Icon_e_wink Icon_razz Icon_cool

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg bliver ikke en af Breitlings største fans, deres diver falder ikke i min smag, de er lidt for store eller for Blinky... men jeg må sige at deres navitimer og specielt de gamle 806 er helt fantastiske, sådan et må jeg eje på et tidspunkt...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)