Jeg kan bare ikke lade være - lille ur-budget
Der liger set Seiko NH 35 med hack and wind, som oftes ligger i Seikos 3.000 + ure.
Urmagerne i Lithauen ligger på ca 100 kr i timen og ikke 250 - 300 + kr som i Schweiz.
Det gode ved K1 glasset er at det er tæt på styrke som safirglas, men ikke bliver så nemt "fedtet" som mange safirglas, når man sætter en finger på.
Der kan fås 3 forskellige remme og 1 lænke til det.
Svar
Hej Nicholas

Det er sjovt du nævner det med glasset for jeg er rigtig godt tilfreds med oplevelsen...det holder 100 Icon_Up

Jeg har sat en 24mm Di Stefano rem på min Vostok og nyder det flotte ur, som min kone der godt kan lide store ure siger "Det ur er da noget kønnere end de Panerai ure du har haft" hvilket jeg nu ikke vil give hende ret i, men jeg er bestemt tilfreds med uret og det er ikke det sidste Vostok jeg har købt.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Fint med de mange forskellige remme man kan sætte på uret. Eller lænke.
Svar
(21-07-2017, 11:49 PM)Miwes Skrev: Min formodning omkring + - 20 sek. holder nu meget fin, for her efter et halvt døgn har uret tabt 10 sek.

Jeg har sat en gummi rem på uret så det kan komme med til stranden og selv om jeg godt ved at der jo ikke er tale om et "rigtigt" dykker ur, så forventer jeg at det sagtens kan klare en tur i bølgen blå. Remmen monteres med små fjeder-stifter, men andet kan man vel heller ikke forvente til den pris.

Er lidt spændt på lumen og her skal det da lige nævnes at nogle af deres modeller bruger de små tubes som lyser konstant. De har nogle udgaver der er monteret små reflektor-skærme og de små rør er placeret lodret på skiven  Icon_Up

Min fornemmelse her sidst på dagen er at jeg sidder med et ur, som klart har givet mig en god feel...faktisk slet ikke så ringe endda  Icon_blink

İmage

İmage

İmage

Superbilleder. Jo uret er vandtæt til 200 meter og om ikke altid så næsten altid kommer der trykprøvningsbevis med.

De forskellige modeller har været på lang expediotion til Nordpolen. Både quartzmodellerne og de mekanikse moddeler.
Det er ikke selve værket der gør det egnet, det kan mange andre værker også, men størrelsen og lumen og styrken af kassen gør det til en god "partner" i det ekstremme. Men dressure bliver de største moddeler aldrig :)

Iøvrigt du nævner i videoen om service. Der er 3 års minimums garanti på at kunne få en ny urkassel urerne. 6 års minimumsgaranti på at kunne få værker og remme og lænker. De er jo altid limiteret til max. 3.000 stk og efter 3 .- 5 år er alle solgt. En fyr købte et Vostok-Europe ur for 9 år siden og tabte det på cementgulvet. Værket gjorde kluder. Jeg spurgte om han ville have fuld service på værket og det ville han gerne. Det viste sig at et nyt værk kostede 1.200 kr og service på værket kostede 1.300 kr. Så nyt værk blev det til.
Svar
Tak Nicholas

Jeg har ikke kunne finde noget omkring hvilke ure der havde været på tur, men det er nu også ligemeget. Det er meget betryggende at vide det med service og faktisk alt afgørende for om man tør kaste sig ud i et nyt mærke.

Det er i min bog vigtigt at afprøve nye mærker og måske bliver man overrasket positivt. Icon_Up

Svar
Som jeg siger. Mærket betyder ikke noget. Bare kik på værket og kassen det er nok. Dog rep. og service på super mikro mærker kan nok blive et problem selv om urerne i sig selv kan være gode nok.
Svar
Angående akkuratesse af urene...
Det kan undre mig når folk her (ingen nævnt, ingen glemt) fortæller om urværker som "kun kan justeres for at gå 15 til 30 sek. / døgnet".
Jeg har et kammerat som har et par (ægte) Rolex sportsmodeller men dyrker Rollie replikas som hobby og ejer en halv skotøjsæske af dem. Hvad jeg har lært af ham er at stort set alle urværker i dag kan justeres indenfor COSC præcision. Det drejer sig om de billigste kinesiske J21 automatværker, asiatiske ETA kloner og absolut om schweiziske ETA værker + generelt alle schweizerværker.
Yes - det overraskede mig men timegrapher (hvad mon dette målinstrument hedder på dansk ?) og mine egne øjne lyver ikke.
Derfor er alt snak om at justere urværket at gå indenfor COSC , IMHO, salgsgas som appellerer til uvidende.
Og på sin vis er jeg selv en af dem; jeg kan godt lide at der med Rolex følger automatisk et COSC certifikat. Også når jeg ved at det ikke har nogen praktisk betydning og at den billigste kinesisk automatværk kan justeres at gå indenfor de samme rammer  Icon_lol
(når dette er sagt, er jeg sikkert på at et Rolexværk / godt schweizerværk generelt vil stadigvæk gå om et år præcist, men det billige kineserværk er faldet for længst fra selskabet).

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tillykke med uret Michael.

Jeg er ikke fan af uret/mærket  Icon_blink
Men jeg er stor fan af din entusiasme 
og mod til at holde ved din egen tilgang til urene  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(24-07-2017, 06:21 PM)Stensbjerg Skrev: Tillykke med uret Michael.

Jeg er ikke fan af uret/mærket  Icon_blink
Men jeg er stor fan af din entusiasme 
og mod til at holde ved din egen tilgang til urene  Icon_Up

Mange tak for din ærlighed og ikke mindst din altid venlige ord i dine indlæg.  Icon_Up

[-]
  • Avantismo
Svar
Hej John

Et af mine store ønsker er at man selv kunne justerer sine ure, så de går indenfor +- få sek.

Det er jo ikke svært at skrue bagkassen af et ur, men jeg er belært at man ikke roder med sine ure fra de urmagere jeg har spurgt gennem tiden. Den er noteret og sikkert med god grund, men kunne det ikke være fedt hvis man lige fik et lille kursus i hvor og hvordan man justere urene...så er der jo lige hvor meget grej der skal indkøbes, så som "timegrapher og de kommer jo i mange kvaliteter og jeg ved bare ikke nok om det.

Det er jo helt klart håndværkeren i mig, der har lyst til at lege hjemme-urmager, men det må så blive på et lidt ældre ur fra skuffen, når jeg engang finder modet til at prøve selv.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)