Steinhart Ocean One Bronze
Og for 10 år siden kunne man få en filur til 10 kroner.. Og 15-20 år siden en vanilie stang til 3 kroner..
Lever vi i fortiden? :-)

/insert clever or funny note here\
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Hvilket ur/model er det her Steinhart bronze en kopi af?

Mvh
Svar
(10-07-2016, 02:40 AM)arsenio3d Skrev: Hvilket ur/model er det her Steinhart bronze  en kopi af?

Mvh

Jeg vil lige slå fast at kopier er når du ser et ur, hvor der eksempelvis står Rolex eller Omega på, men det ikke kommer fra fabrikanterne.

Alt andet er efterligninger og her drejer det sig om design. Steinhart bronze har lidt Rolex sub over sig, (måske visere lidt fra en Omega Proprof),  men der skal jo ikke meget til med en sort skive og en sort lynette. Efterligningen er meget begrænset på Steinhart Bronze synes jeg.
Svar
Så er det vel bare fordi det er fra Steinhart at man per automatik 'står af'.

Jeg ser mange andre ure som ligner Rolex/BlancPain lige så meget som Steinharts ure gør men der er folks reaktion en helt anden, der står så bare Oris, Tudor, Certina eller Seiko på :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • jsb, Mikbodsof
Svar
(10-07-2016, 12:20 PM)arsenio3d Skrev: Så er det vel bare fordi det er fra Steinhart at man per automatik 'står af'.

Jeg ser mange andre ure som ligner Rolex/BlancPain lige så meget som Steinharts ure gør men der er folks reaktion en helt anden, der står så bare Oris, Tudor, Certina eller Seiko på :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hverken Oris, Tudor, Certina eller Seiko "låner" så meget som Steinhart gør.
[-]
  • KimT
Svar
Lige de mærker der skydes imod her,
Kan man vist rolig sige har en "dykker historie" 
som Steinhart ikke på nogen måde matcher.  Icon_blink

Men køb uret hvis det er "koen" for dig,
At det ikke sættes alle andres ur hjerte i brand er vel ikke en deal breaker ?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • KimT
Svar
(10-07-2016, 04:10 PM)Claus Tukjær Skrev: Hverken Oris, Tudor, Certina eller Seiko "låner" så meget som Steinhart gør.

...... eller laver så direkte "kopier".

Og det er - for mig - det der gør at jeg står helt af overfor Steinhart. Det er egentlig synd, for de kan jo godt lave ure i fin kvalitet og i eget design, men når man gennem tiden opbygger et firma primært på ripoff design, står jeg af. At andre køber det og synes det er fedt, har jeg ingen problemer med, bare de selv er tilfredse, så er alt som det skal være.
[-]
  • tg
Svar
Det bliver et nej tak herfra til Steinhart.

Ikke alle deres ure er baseret på direkte kopier af kendte luxusure.

Men urmærket oser desværre langt væk af "lånte fjer".

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk
Mvh Kim 
Svar
Hvis det ef et bronce ur du er ude efter, ville jeg kigge på Archimede. De har 3 modeller nu, måske lidt dyre end Steinhart
Svar
Har ingen problemer med Steinhart og mener helt generelt at det mærke/design snobberi er helt til grin. Folk har tilsyneladende ikke samme "høje" standarder når de køber biler eller går på apoteket. Lige denne Steinhart er imidlertid ikke min kop te. Jeg synes ikke helt uret fungerer i bronze, det bliver lidt for bling. Gummiremmen er også alt for bastant IMO, men den kunne man naturligvis skifte.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
[-]
  • whoa
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)