Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hi, hi. Evighedsmaskinen er altså ikke opfundet endnu.....service frit ur findes ikke andre steder end i fabrikkernes reklame.
Ecco-drive eller ure der drives af sol lys kræver også service, på et eller andet tidspunkt skal kapacitoren skiftes....
Kapacitoren er der urene gemmer spændingen...
Sent from my iPad using Tapatalk
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 2,367
Tråde: 130
Modtaget Likes: 936 i 469 svar
Givet Likes: 845
Hvis der er behov for at skifte kapacitoren, vil jeg betegne det som "reparation"
/
Kristen
•
Svar: 2,367
Tråde: 130
Modtaget Likes: 936 i 469 svar
Givet Likes: 845
Selv hvis et ur lever op til alle de krav, man med rimelighed kan stille til et ur, er det ikke sikkert, at det er et ur, som nogen/ man gider at eje.
Derimod er der mange "uperfekte" ure, som man gerne ville bruge sine fattige sparepenge på.
Et rimeligt krav, som man kan stille til et ur, er vel at det viser tiden nogenlunde pålideligt.
Det "sjove" er så, at da man havde opfundet det pålidelige og driftssikre ur (læs: quartz), så varede det ikke længe før det ikke "gjaldt" længere. Nu skulle det være mekaniske værker igen. Komplicerede, mindre præcise, dyre, servicekrævende, og ikke altid pålidelige, sarte værker.
Det gælder sikkert inden for andre områder også, men inden for urverdenen, er det helt sikkert, at et dyrere ur ikke betyder et "bedre" ur.
Eller hwa'?
/
Kristen
•
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Ud fra de ure jeg har været i gennem er det et nemt spørgsmål,
Det perfekte ur for mig er et Seiko SBDX001.
Det virker til alt
Valuen er helt i top.
Det er i en (for mig) prisklasse hvor man ikke frygter for det på armen.
Man møder det ikke alle steder man går.
What more do you need
Hader stadigvæk tyveknægten for at han rendte med "mit"
Jeg må sgu nok have et igen måske i stedet for Promasteren.
Glæder mig til at se hvad du har købt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•