Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Bro Skrev:Flot klassisk pie pan
Jeg er blevet fortalt af en urmager, at 1-tallet er et revisionsnummer. Det vil sige det samme kalibernummmer kan komme i forskellige versioner. Versionsnummeret skal oplyses ved bestilling af reservedele. Bl.a. er nogle af delene i version 1 efter sigende på en 564 en anelse tyndere end i versionen uden 1-tallet. D.v.s. omega har presset tykkelsen i version 1.
Hilsen
Bro
Den kunne jo (nørded) være sjov at få klar. Jeg har nemlig også set den uden 1 i Omega logoet, så jeg tror det betyder et eller andet. Vi må i gang med nettet eller håbe på en appelsin i turbanen en dag
det kunne også gælde andre kalibre - Normalt bruge de jo T 1 og 2 for deres ændringer, men det der 1 tal - Ja Baun checkede jo en del hos Joseph, og de havde det, men jeg har ikke set det før, så jeg TROR det kan findes uden.. Lidt underligt Per kan sove roligt uden at vide det
vh
•
Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
1 tallet i omegalogoet på værket betyder at der er revision/forbedring i forhold første udgave. Jeg ved ikke hvad forbedringen går ud på, har været i stand til at finde ud af det indtil videre, alle dele passer sammen på kryds og tværs. Så det kan have noget med materiale valg (af f.eks. blandingsforhold i messing, spiral-materiale) eller 'bare' forbedringer af produktionstolerancer, jeg ved det ikke.
vh
Tommy
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Tommy Munk Skrev:1 tallet i omegalogoet på værket betyder at der er revision/forbedring i forhold første udgave. Jeg ved ikke hvad forbedringen går ud på, har været i stand til at finde ud af det indtil videre, alle dele passer sammen på kryds og tværs. Så det kan have noget med materiale valg (af f.eks. blandingsforhold i messing, spiral-materiale) eller 'bare' forbedringer af produktionstolerancer, jeg ved det ikke.
vh
Tommy
OK godt at vide - vi må rode videre. Det er jo set før at det netop kan være små ting som legeringer, balancer o.l. der er forskelle - og at alle ting er inter-changable - men nu har jeg også spurgt Omega.
Efter dit svar her ville jeg ønske jeg havde bedt dem forklare forskellen - for de svarer sikker bare, at det er en mindre revision
Håber du stadigt nyder dit eksil bornholmer liv
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg synes nu egentlig at artiklen belyser kroner til Constellations fint nok. Jeg kan i hvert fald ikke gøre det bedre.
Her er tråden som ledte hen til artiklen. Sjov læsning:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=8409&hilit=+10+kantet+krone+" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=8409&hilit=+10+kantet+krone+</a><!-- l -->
vh Baun
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hmmmm.....
Ja, også findes de også i en -2 udgave.
Cal.nr-1 eller 2, men hvad forkellen er kan jeg ikke sige 100% sikkert, har fået fortalt af en gammel forniturist (urmager der sælger reservedel) at der er forskel på højden i viserværket, har aldrig selv fundet forskellen. og har nu ikke lige kunnet se forskel i højde..... d.v.s. nogle skulle være fladere end andre....
Har jeg aldrig set.
Tror mere på at det er forskel i materialerne lige som vi idag har de forkellige udgaver af diverse ETA-værker (kvaliteter)
Hvilket idag = en kvalitet af reservedele til de gamle Omega-cal. Jeg har ihvertfald ikke hørt eller set at man kan få forskellige kvaliteter af reservedele til gl. Omega ure.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat: Jeg har ihvertfald ikke hørt eller set at man kan få forskellige kvaliteter af reservedele til gl. Omega ure.
Man kan købe de fleste reservedele både som originale og som generic- (kopi-) udgave. F. eks. hos fourniturehandel
http://www.cousinsuk.com spørger systemet når du skal betale, hvorvidt du vil have en original eller kopidel. Prisforskellen er = generic, ca. 1/3... (både for Omega- og Rolex-dele). Derved burde der også være forskel i kvaliteten.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•