31-08-2009, 10:03 PM
I PO sider cal. 2500 som har en " Power Reserve " på 48 timer
|
Mit PO døde i går – men er nu vist genoplivet
|
|
31-08-2009, 10:03 PM
I PO sider cal. 2500 som har en " Power Reserve " på 48 timer
31-08-2009, 11:14 PM
hannover_dk Skrev:Jo du kan trække op med kronen, og alle automatic ure skal trækkes op en ca 10 ture hvis de er gået i stå - inden de kommer på armen, eller kan de give problemer - specielt hvis man ikke lige er ude og spille tennis eller rører flødeskum i hånden Enig, dog er der mig bekendt nogle automatiske ure (Seiko) der ikke kan trækkes op vha. kronen. Med venlig hilsen
Tais
31-08-2009, 11:16 PM
Tais Brüniche-Olsen Skrev:Helt korrekt - og det synes jeg bestemt ikke er en styrke ved demhannover_dk Skrev:Jo du kan trække op med kronen, og alle automatic ure skal trækkes op en ca 10 ture hvis de er gået i stå - inden de kommer på armen, eller kan de give problemer - specielt hvis man ikke lige er ude og spille tennis eller rører flødeskum i hånden vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
31-08-2009, 11:23 PM
hannover_dk Skrev:Helt korrekt - og det synes jeg bestemt ikke er en styrke ved dem Fuldstændig enig; både med hensyn til at de ikke er en attraktiv ”feature” ved pågældende Seiko-ure, og med hensyn til at automatiske ure der er gået i stå, med fordel kan trækkes op vha. kronen inden de tages i brug. Med venlig hilsen
Tais
01-09-2009, 08:06 AM
hannover_dk Skrev:Du skal nu bare teste seriøstDet må jeg lige prøve, når jeg engang kan undvære PO’en armen en dag eller to Korrekte at mit PO er "ret nyt" (juli 09), så en gangreserve på 35 timer vil jeg ikke helt være tilfreds med. Tais Brüniche-Olsen Skrev:Enig, dog er der mig bekendt nogle automatiske ure (Seiko) der ikke kan trækkes op vha. kronen.Er Seiko SKX779 (a.k.a. Monster) en af disse?
01-09-2009, 08:41 AM
Seiko ure med 7S26 værker - og afarter af dette, som f.eks. 7S25, 7S36, 7S35, kan ikke trækkes op ved kronen. Seikos nye 4Rxx værker har heller ikke kroneoptræk. Der skal man lige et step op, til 6R15 værket, eller til tops med 8L35 værket. Når 7S26 værkerne er lavet uden kroneoptræk, så skyldes det bl.a., at Seiko ønsker at holde produktionsomkostninger nede, mindske slitage og servicebehov - og så er et ur med det billige 7S26 værk tiltænkt "masserne", som ønsker et billigt inhouse automatic værk til brug hver dag. Når uret bruges dagligt, så bemærkes "kroneoptræks-manglen" ikke
7S26 og 4Rxx værker findes i ure fra 800 kr. og opefter, 6R15 værker (hack and wind) findes i ure fra 2400 kr. og op imens 8L35 værker (hack and wind) findes i ure fra 15.000 kr. og opad - angivet som nypriser.
De venligste hilsner, John
01-09-2009, 08:50 AM
Joepete Skrev:Som en sidebemærkning kan det nævnes, at de nævnte værker heller ikke har hack-funktion - dvs, at sekundviseren tikker videre, når uret stilles.Så kan jeg forstå, at SKX779 hører til en af disse, og dermed ikke kan trækkes op med kronen. Takker for svaret, John.
01-09-2009, 08:53 AM
Så nyt - så vil 35 timer heller ikke være godt. Se om det ikke kommer op på omkring sine 48 timer hvis du gør som skrevet
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
01-09-2009, 08:13 PM
de gamle seiko 6138 og -39 kunne heller ikke trækkes op med krone så vidt jeg husker. har ingen seikøer mere - solgte alle 11.
nå - det var et sidespring. //
05-09-2009, 10:22 PM
Sociologen Skrev:OK, tak for info. Det er måske svaret, da jeg ejer en Saturn P2. Nu har jeg selv Saturn 1 winderen fra watchwinder og den trækker mit PO op uden problemer også i næsten dvale tilstand. Så ved ikke lige hvad der skulle være problemet. Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|