Jeg prøver lige at dele lidt indsiderviden med forummet, idet det er spændende at læse kommentrerne til vores produkter fra den danske skare af ur-nørder!
Jeg kan give Hannover ret i at Panerais Unitas og Valjoux værker (med Soprod moduler) er væresnetlig mere modificeret/bedre finish end LW's standard ETA værker... det har de sidste par år været svært at finde andet end standard ETA værker leveret direkte fra ETA, med mindre man er et brand indenfor Sowind, Richemont eller an af de andre store luksus grupper, der alle deler lidt med hinanden (Panerai 8 days med JLC, Chanel J12 med AP). Endda er Panerai's P.2002 caliber faktisk slet ikke lavet af Panerai, men af Piaget!
Nå, men uden at skulle undskyll for at bruge ETA (da de trods alt er solide arbejdsheste!), så prøver vi hele tiden at få en finger indenfor hos de forskellige værk-magere eller ihvertfald gøre et forsøg på at source nye og spændende ting - netop derfor vores samarbejde med Svend Andersen i år på modellen Spidolite. Det skal siges at jeg lige nu sidder i Basel og de sidste par dage har haft en del spændende møder med værkmagere som Technotime, Soprod, BNB concept (som laver alle Hublots/DeWitt/Franc Vila komplikationer og tourbillons), så der begynder så småt at ske noget

, men alting tager jo tid.
Mht. til finish på LW kasser, så må jeg i forhold til Hannover "beg to differ". Vores kasser er MEGET svære (og dermed dyre) at producere, netop pga. de mange facetter og skarpe linier menllen brushed/polished... og alle vores kasser skal pudses på maskine (læs: softwate - CNC maskiner - selv ved servicering), hvilket ikke er helt det samme ved mange andre brands. Til sammenligning kan jeg sige at kassen til eks. en Panerai Luminor kræver langt mindre pudsearbejde end LW kasser... og sammenlignes kostprisen på en Luminor (hele uret eksl. rem - som jeg vil skyde på er lige over EUR 350), så er der langt derfra op til vores ure... men selvfølgelig har dette også noget med volumer at gøre. Der er meget stor forskel på at producere 10.000 kasser og 100 kasser.
Nå... enuff rambling fra mig af og back to work! Er glad for at læse alle jeres kommentarer og det sætter bestemt nogle tanker i gang hos os i både udvikling, salg, branding og generel marketing!
Smag og behag er jo som bekendt anderledes - heldigvis! God søndag til alle...
Hilsner fra Basel