Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Kopi ure er bare dårlig stil og langt fra velanset eller lovligt. Replica ure er i mine øjne ikke helt så slemt, men stadig bare total dårlig stil. Specielt fordi man for stort set samme penge kan få fine gode ure. Certina, Tissot, osv. får for 2-3 k. Du kan også købe Oris brugt for 3-4 k som vil tjene dig langt bedre.
Var jeg dig ville jeg finde et automatic Seamaster som du har haft kig på. De koster ikke alverden 7-8 k og kan klare turen på stranden. Desuden taber de ikke værdi som kopien, så på den lange bane er det både den fedeste og billigste løsning hvis du ellers kan undvære pengene.
/Mads
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Nej nej. Bare et udtryk for, at man bruger uret i situationer, hvor det kan risikere at få ridser, skrammer mv., mens man skåner sine andre ure. Som fx ved en tur til stranden, lidt havearbejde, en 'våd' aften i byen med kammeraterne mv.
I hvert fald min oplevelse af begrebet.
•
I mine øjne er det ganske ok at bruge disse nyere dykkerure i deres rette element. Først når der går samler modeller i den at jeg har svært ved at bruge dem til strand/dyk/daglig dag.
/Mads
•
Mads Gjødesen Skrev:I mine øjne er det ganske ok at bruge disse nyere dykkerure i deres rette element. Først når der går samler modeller i den at jeg har svært ved at bruge dem til strand/dyk/daglig dag.
/Mads
Hej Mads
Jeg har set du tidligere er blevet refereret til som eksperten, ved du om det er nok bare at skylde uret under rent vand efter en strand/snorkle tur?
Der står jo tit opfordringer om folk skal få deres ur tryktestet.
Ulrik
•
En tur under hanen efter en tur i saltvand plejer at være nok. Det forudsætter dog at uret er af nyere dato eller tryktestet inden for de sidste 3-5 år.
Kommer der pludselig kondens på glassets inderside er det akut afsted til urmager. Så er den gal. Men få det evt. tryktestet hvert 2-3 år. Det koster ikke alverden og skulle sikre dig.
/Mads
•
jacob jensen
Unregistered
Der er intet ondt i ordet beater det er bare det ur hvor man bliver mindst ked af det hvis det
få en ridse
Altså det ur som kommer på hvis man laver noget hvor risikoen for ridser
er mere end normal høj.
Gode ORIS billeder som tydeligt viser at ORIS leverer varen for $erne
om den er for dyr som beater må man gøre op med sig selv.
Personlig mener jeg ikke at andre sprit nye ure til 7k kan være med her,
ikke nogle jeg kender ihvertfald men jeg kan være farvet
Havde mit SEIKO ikke den historie det har for mig købte jeg sikkert et ORIS som beater
eller en TAG 1000m diver
Mine ure bliver altid skyllet med kold vand hvis de har været i salt/klorvand skal de
renses for snavs bruger jeg mild håndsæbe/skum og lunken vand
•