Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Personligt finder jeg andre personers mening lidt ligegyldig, men kan de komme med saglige argumenter bliver det langt mere spændende og objektivt. Personlige holdninger og følelser flytter ikke mig en meter. Tværtimod kan det pisse mig af når andre går imod saglige argumenterer med deres personlige usaglige holdninger baseret på smag og følelser. Det ser vi desværre temmelig tit. Ikke kun her på forummet, men specielt i politik
/Mads
•
Svar: 120
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
*host* <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=8574" o nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=8574</a><!-- l --> - regel 1
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
DanielG Skrev:*host* <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=8574" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=8574</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; - regel 1 
I denne tråd diskuteres jo ikke om X er bedre end Y men vel nærmere en afstandstagen til denne form for udmeldinger.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Kim T Skrev:DanielG Skrev:*host* <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=8574" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=8574</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; - regel 1 
I denne tråd diskuteres jo ikke om X er bedre end Y men vel nærmere en afstandstagen til denne form for udmeldinger.
Som jeg skynder mig at tilslutte mig. Uinteressant med religiøse meninger om hvad der bedst. Kan det dokumenteres eller virkeligt sandsynliggøres på forskellige måder så er det fint nok, men bare den med at jeg personligt synes xxx er langt bedst - nej tak.
Enig med Morgan - Min interesse eller mit krav går ikke på at andre skal synes mine er bedst. Jeg er ret kold overfor om andre elsker mine ure (hvad ret få gør med de gamle kronoer  ) - jeg ved hvad jeg kan lide og det er så det.
Jeg forstår folk kan være super glade for en 2892 baseret sag, og for pimp og for Seiko og WG Daytona, matskivede tritium single, dobbelt red DD, AP, Patek - Omega - og læser med stor appetit indlæg fra de fleste. Springer næsten bare de religiøse - x er så meget bedre end y over
vh
•
jacob jensen
Unregistered
Er vi alle ikke lidt farvet
Personlig er jeg iskold over for hvad andre mener om mine ure og mine holdninger til
de forskellige mærker.
Men jeg vil vove den påstand at ligemeget hvor sagligt man fremfører sine synspunkter
vil man altid være lidt farvet,mon ikke vi alle har vores favoritter  jeg tror det
•
Mads Gjødesen Skrev:Personligt finder jeg andre personers mening lidt ligegyldig, men kan de komme med saglige argumenter bliver det langt mere spændende og objektivt. Personlige holdninger og følelser flytter ikke mig en meter. Tværtimod kan det pisse mig af når andre går imod saglige argumenterer med deres personlige usaglige holdninger baseret på smag og følelser. Det ser vi desværre temmelig tit. Ikke kun her på forummet, men specielt i politik
/Mads
Jeg vil sige at jeg har det på samme måde. Jeg mener ikke at andre folks mening er ligegyldig, men jeg retter mig ikke efter det
Og denne tråd er netop startet for at tage afstand til "hvad er bedst"......
Men mange af de gutter ved RIGTIGT meget om Breitling.... Egentligt også derfor jeg er tilmeldt det forum.....
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Selvfølgelig er vi farvede, men det betyder jo ikke nødvendigvis at man ikke kan vurdere udfra objektive kriterier.
Jeg er Omega samler, men jeg stadig den opfattelse at Rolex til enhver tid slår Omega i prestige, at Certina er mere value for money (og her er jeg for øvrigt nok uenige med en del Omega fanatics), at Longines navn lyder flot og at JLC kan præstere noget på værksiden det giver Omega baghjul.
Jeg er heller ikke i tvilvl om at Omega kan noget på en række punkter, men det kan andre også - og det har jeg bestemt respekt for.
Så, ja farvede men også argumenterende, dokumenterende og i et vist omdang objektive!
vh Baun
•
Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
det med subjektivt kontra objektivt kan altså også snyde engang imellem. Som jeg eksempelvis har kunnet læse mads´ holdninger gennem min tid på forumet, så mener han ikke (mads du er velkommen til at korrigere, hvis jeg har fejltolket) at man får meget ur for mønterne ved at købe eksempelvis Cartier eller Tag Heuer.
Denne vurdering er han kommet frem til med hans valgte preferencer for hvad et ur skal indeholde, f.eks. værkets horologiske kvalitet/kompleksitet, bearbejdningsdetaljer og kvalitet på lænke/urkasse osv. Jeg synes jeg husker en tidligere tråd, hvor han roste Chopard (hvilket jeg godt kan forstå med deres in-house værker) og forstod egentlig ikke hvorfor de ikke var større i DK, som i Tyskland. Også synes jeg at huske, at han tidligere har udtalt, at genkendelsesfaktor ikke er noget der optager ham meget, og eksemplificerede med et PP Nautilus, så vidt jeg husker, omend jeg nu mener at genkendelsesfaktoren er rigelig i ethvert PP.
Min pointe er blot at en objektiv sammenligning på baggrund af subjektive valg af preferencer, er i grunden også en subjektiv vurdering, - dog dokumenteret. Hvis Chopard ALT i ALT var "bedre" end Cartier, så er det jo bemærkelsesværdigt at flest danskere trods alt køber Cartier. Mon ikke Chopard er bedre på de punkter som optager mads, og knap så godt på de resterende, og altså sammenlagt fremstår som et mindre attråværdigt ur for potetielle købere i det segment? - just a thought!
Og skal man direkte sammenligne to ure, bør man så ikke have alle elementer med i vurderingen. Mange af disse "utroligt value for money"-ure, bl.a. Certina, synes jeg dog at kunne se hvor der er sparet på udgifterne. De har bl.a. ikke i min verden et selvstændigt genkendeligt design, heller ikke navnet som brand er noget der får folk i ekstase. Et Breitling ville jeg derimod spotte på en kilometers afstand, der er man vist ikke i tvivl. (det samme gælder for TH)
At blot konkludere at man for visse mærker betaler dobbelt pris uden at få en disse for det synes jeg er urimeligt, det beror jo på hvilke "kvaliteter" man søger i uret.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
makita Skrev:At blot konkludere at man for visse mærker betaler dobbelt pris uden at få en disse for det synes jeg er urimeligt, det beror jo på hvilke "kvaliteter" man søger i uret.
Det tror jeg da de fleste kan følge dig i.
En del er fokuserede på at det skal være et fint navn og en in-house movement. Det giver dem glæde at værket er lidt unikt, og mange af dem har jo også en fornem finish - høj horologisk værdi er det ofte beskrevet som - evt med komplikationer.
Andre vil have urene skal se "moderne" ud, være 45 mm og i god finish, og de kan finde meget i segmentet 10-25 K - også hvor finish er generelt OK
Jeg har ofte slået på at en pænt efterbehandlet ETA 2892 vil være noget af det sikreste valg hvis man vil vide hvad klokken er i mange år og have rimelige serice omk (og ofte fået modtryk netop fra Rolex folk der mener deres maskiner er det eneste robuste, og de er knageme også rubuste og vel byggede medgivet) Det trækker ikke de store tårer hos de som elsker JLC; Patex, V&C osv, og helt korrekt, det er ikke så unikt, og der er ikke pudset med hjorteskind for at fjerne alle grater, men konstruktionen er god.
Det jeg vil sige her (tror jeg  ) er at vi lægger så forskelligt i value for money - du kan se Certina mangler finish Makita og fint nok for det - andre kan ikke og får i Certina et ur der tjener dem så det er value for money alligevel. De fleste som køber et ur, ser vel value for money i det.
Alt det er OK, vi skal jo ikke elske de samme ure. Det som jeg tror afsporer, er de der direkte sammenligninger, hvor man i fremhævelsen af sit ur absolut vil ha Oris til at banke en PO, Rolex til at lægge en hver Omega ned - Kun in-house xxx duer osv osv
Ofte gir det ikke så skrækkeligt meget med den slags "konkurrencer". Det rækker ofte at fremhæve at det er godt og man kan lide det og hvorfor - med alle de forskelige årsager der findes.
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Egentlig er jeg tilfreds blot skribenten forsøger at begrunde (med andet end følelser) hvad han sætter pris på ved det ene ur i forhold til et andet.
Vi kan jo ikke alle have samme kriterier - så hvis man blot oplyser hvad der ligger til grund for ens vurderinger, synes jeg som regel det er værd at læse!
Jeg har intet imod at nogen finder Tag Heuer bedre end Omega fordi de bedre kan lide designet. Det er jo helt ok.
Men det vinder ikke min respekt, (men man har lov at mene det) når nogen betragter ethvert in house værk bedre end alt andet!
Ej heller når religiøse mærkefanatikere mener, at netop det mærke de er faldet for, er bedre end andre ure og dukomenterer det ved at sammenligne et ur til 20 K fra et mærke med et til 50 K af netop dette mærke de har som favorit. Igen, det vinder ikke respekt, men man kan jo gøre hvad man vil.
Interesant er det derimod, at lave en kvalificeret gennemgang af "indgangs uret i stål med automatisk værk" fra fx. 5 forskellige mærker og vurdere om kvalitet følger pris. Igen bør man selvfølgelig sætte sine kriterier, (som fx, mads G. altid gør) så man forstår vurderingsgrundlaget.
Man behøver jo ikke være enig, men det vækker både min respekt og læselyst!
vh baun
•
|