28-02-2008, 10:44 AM
Mads - hvad er det for en, der sidder over din 1655 og ved siden af De Luca'en?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
|
Ur samlinger.
|
|
28-02-2008, 10:44 AM
Mads - hvad er det for en, der sidder over din 1655 og ved siden af De Luca'en?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
28-02-2008, 11:33 AM
oh..mads, luv alle dine vintage RL og de klassike AP duo og PP du har!
28-02-2008, 12:28 PM
ikke hele samlingen, men dem som betyder noget for mig.
Mit PAM 24, som selvfølgelig er på en hjemmelavet rem. Et ur jeg aldrig skiller mig af med: ![]() Mit Monograph, som jeg bare elsker mere og mere: ![]() Mit Azimuth, som jeg forsøgte at skille mig af med, men som bare ikke ville sælges......... eller det var nok sådan, at jeg ikke kunne gøre det: ![]() Så var der mit Sinn U1, som også var ved at blive solgt, men igen........ jeg kunne bare ikke: ![]() Sidst med ikke mindst mit Seiko "Stealth", som bare er helt fantastisk og er blevet mit nye arbejds ur: ![]() Ja det er dem jeg benytter mest lige nu............. har andre liggende i bankboks, men der går længere og længere tid imellem, at jeg skifter dem ud. Er måske ved at finde ro i dem jeg har i kassen. Og så har jeg dette på idag: ![]() Torben
28-02-2008, 12:48 PM
Gooman Skrev:WOW... det er godt nok en imponerende og super lækker samling Rolex Sub 168000 mat skive Zenith Subsea Omega Speedy Reedition 1957 Zenith Deluca (seneste model med safir og skrueknapper) JLC Memovox automatic cal. 825 Rolex GMT 1675 pointed crownguards Rolex SD 1665 "great white" Rolex Expl. II ref. 1655 Patek P. Nautilus ref. 3710 Omega Seamaster Ploprof "600" 1. generations skive AP RO Chrono AP RO Jumbo ref. 5402 Panerai Mare Nostrum PAM06 Rolex SD ref. 1665 "Double red" mk. 3 skive Rolex Sub ref. 1680 "200 m first Red" /Mads
28-02-2008, 09:05 PM
Citat:Rolex Sub 168000 mat skive Jeg er meget imponeret over din samling Mads, den er virkelig virkelig flot.
28-02-2008, 09:17 PM
Mads Gjødesen Skrev:Rolex Sub 168000 mat skive Uden at jeg har nogen særlig "vintage ur viden" har jeg på fornemmelsen at din samling er meget meget eksklusiv og sjælden! Jeg synes den er meget flot og imponerende! Mvh Morten
28-02-2008, 09:48 PM
MortenKoch Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Rolex Sub 168000 mat skive Tja alt er relativt men 4-5 af urene er nok ikke dem man ser på et hvert gadehjørne. Samlingen er opbygget over de sidste 5-6 år, hvor interessen startede, så mere specielle er urene nu ikke. Målet er at holde antallet omkring de 10-12 ure og så opgradere løbende. Så der skal sælges lidt ud i de knap så "sjove", for at give plads til de rigtig sjove Men man ændre også interesse og syn på hvad man finder interessant med tiden. Der skal desværre mere og mere til for at imponere så fornøjelsen ved at få et nyt ur er ikke den samme som for 4-5 år siden /Mads
29-02-2008, 03:49 AM
Hej Nopanic
Hvordan kan det være at du har en fake Tag Heuer calibre 36 i din samling, nu går vi jo højt op i originale ure herinde. MVH Peter
29-02-2008, 08:29 AM
Jeg er ret ny inde for urverdenen og har først for nyligt fået øjenene op for hva et lækkert ur er, så derfro har jeg ikk gået op i hva der er ægte og hva der fake, bare det ser fint ud og virker, desuden er det et ur jeg har fået af mine forældre fra en tur til thailland, og når man ikk har råd til den ægte vare så må man jo nøjes med det næst bedste.
Når det er sagt så er det et framregende ur, ved det er fake, men et går upåklagelig og er i en ok kvalitet. Men jeg må da indrømme, jeg brænder sindsygt meget for at få den ægte vare, har set det ægte, og det er jo så lækkert. Og selvom I går meget op i ægtehed så betyder det vel ikk alle skal følge samme linje vel
29-02-2008, 09:24 AM
Med fare for at lyde snobbet, så er jeg meget modstander af fake ure.
De underminerer veletablerede navne som har en historie og som har brugt tid og penge på at opbygge deres navn. Dette kan alle fakeproducenterne så lukrere på. Så nej, jeg mener absolut ikke at det er et emne der hører til herinde. Kim T |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|