06-04-2009, 05:26 PM
Hmm - du mangler nok lidt makro linse til at få det skarpt, men jeg tror ikke der er så meget at sige ud over
Det ser ud som 14 K ur - jeg vil gætte på det er fra 1900-1920
Kassen ser rimelig ud, værket derimod ser ret usofistikeret ud med ingen eller få juveler (som er til lejerne for at give holdbarhed i forhold til gnidning) - men igen - billedene er ikke 100% entydige.
Lars i Røddinge er et godt bud på en der kan sige mere hvis han læser med her?
Jeg kan ikke se noget stempel på værket, men vil dog gætte det til at være et Schweizerværk trods alt.
Jeg kan heller ikke se noget navn på skiven.
Lommeure af den type holder ikke nogen voldsom værdi ud over evt guld værdi men da det jo kommer fra familien har det klart affektionsværdi. En urmager som ex Krognos på Frederiksberg kan hurtigt sige om det kan svare sig med en service - i "svare sig" ligger jo så også en bedømmelse af hvor meget affektionsværdien har
vh
Det ser ud som 14 K ur - jeg vil gætte på det er fra 1900-1920
Kassen ser rimelig ud, værket derimod ser ret usofistikeret ud med ingen eller få juveler (som er til lejerne for at give holdbarhed i forhold til gnidning) - men igen - billedene er ikke 100% entydige.
Lars i Røddinge er et godt bud på en der kan sige mere hvis han læser med her?
Jeg kan ikke se noget stempel på værket, men vil dog gætte det til at være et Schweizerværk trods alt.
Jeg kan heller ikke se noget navn på skiven.
Lommeure af den type holder ikke nogen voldsom værdi ud over evt guld værdi men da det jo kommer fra familien har det klart affektionsværdi. En urmager som ex Krognos på Frederiksberg kan hurtigt sige om det kan svare sig med en service - i "svare sig" ligger jo så også en bedømmelse af hvor meget affektionsværdien har
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)