Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Selvom at jeg normalt er vild med titanium, så er lige dette ur flottere i stål IMHO.
Billedet er snuppet fra salgsannoncen jeg linker til et par indlæg oppe.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
tak for mange gode indlæg - og dermed noget at tænke over.
Det var/er en gammel hang til Portuguese samt det 3707 som Mads G. har sat til salg der startede "IWC tankerne i mit hoved" - i kombination med at jeg gerne vil have et IWC i samlingen. Når jeg tænker IWC tænker jeg flyverrelateret eller Portoguese.
Jeg er også vild med det meget funktionalistiske look på Mark modellerne. Der er også noget tradiotionelt IWC over det, synes jeg.
Den lille Portoguese er køn og der ligger uomtvisteligt et fint og lækkert værk i dem, men jeg har det skidt med at kompromisere en Portoguese ned fra godt 40 mm til 35 mm - det går ud over historien med lommeursværker og størrelse. Så ville jeg nok hellere simpelthen finde et smukt IWC fra 50 eller 60'erne i den størrelse og til den halve pris. Det kan også sagtens blive der den ender.
Men først ville jeg godt lige checke om der var noget som .... jeg designmæssigt.... ikke allerede har i samlingen og der kommer 3707, Portoguese og Mark urene ind. De ligner bestemt ikke noget jeg har i forvejen. Mark'erne kan minde lidt om de nyere Omega Dynamic, men er nu alligevel noget helt andet.
3707 kan jeg rigtig godt lide. Og sjovt nok synes jeg netop den flotte svungne skrift i toppen af skiven er et plus. Der er lidt historie og lidt Vintage over det - uden at det bliver for meget. Jeg kan se at der er sådan en svend til salg på Chrono24 i Italien til lige omkring 20 K - god pris, men jeg har aldrig handlet på den distance før. Og der er vel heller ikke meget sjov ved at have en reklamationsret i Italien.
Jeg tænker også på om jeg helst vil have rem eller lænke...... men jeg har jo mange ure med rem.... og ikke et eneste i titanium med lænke...
Det er pokkeme svært.
vh Baun
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Den 3707 jeg linker til på TZ-UK er i UK og står til 2000 pund
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
KimT Skrev:Den 3707 jeg linker til på TZ-UK er i UK og står til 2000 pund 
Det er lige under 18 K - super pris, men jeg kanikke se uret - handle TZ.
vh baun
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
baun Skrev:Når jeg tænker IWC tænker jeg flyverrelateret eller Portoguese.
Det er pokkeme svært.
vh Baun
Ja, det er svært, men du må efter min mening ikke udelukke Ingenieur-linien, når du tænker IWC!
JK
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg ville nok undgå Italien....
Mvh
Michael
•