Et IWC til max 30 K brugt, men hvad?
pbr Skrev:
MichaelSC Skrev:Det ER 3719, blot i stål.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har altid troet, at den havde et selvstændigt modelnummer

IWC bruger et firecifret referencenummer til deres modeller. Derefter kommer to cifre, som angiver materiale, lænke m.v.

En titanium 3719 på lænke hedder 3719-03. I stål med lænke: 3719-28

JK
Svar
jk Skrev:IWC bruger et firecifret referencenummer til deres modeller. Derefter kommer to cifre, som angiver materiale, lænke m.v.

En titanium 3719 på lænke hedder 3719-03. I stål med lænke: 3719-28

JK

Ahh, ja selvfølgelig - det burde jeg jo egentlig vide !

Tak for info ! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hvad med et 3707 ? Der er et på TZ-UK lige nu. (hvis du har adgang til siden?)
[url]"http://forum.tz-uk.com/showthread.php?258351-FS-IWC-3707-08-GST-Chronograph" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forum.tz-uk.com/showthread.php?2 ... hronograph[/url]

Flot ur og i en god størrelse til dig (tror jeg) på lige under 40mm.
Svar
Ja, 3707 må være perfekt i størrelsen, det er nok det du oprindelig tænkte på da du blot skrev GST, Baun?

Det er jo i bund og grund et GST og som sådan meget lækkert, men personligt har jeg en eller anden aversion mod det ur og jeg tror at det primært er logo'et foroven på skiven skrevet med gammeldags skrift; International Watch Company, jeg kan slet ikke få det til at harmonere med resten af uret. På en Portugieser ja, men ikke på et sportsur. Det er heller ikke nødvendigt at skrive det da der står IWC over datovinduet og International Watch Company på bagkassen. Det er mig helt uforståeligt? Icon_e_wink

İmage

Mvh
Michael
İmage
Svar
Selvom at jeg normalt er vild med titanium, så er lige dette ur flottere i stål IMHO.
Billedet er snuppet fra salgsannoncen jeg linker til et par indlæg oppe.

İmage
Svar
tak for mange gode indlæg - og dermed noget at tænke over.

Det var/er en gammel hang til Portuguese samt det 3707 som Mads G. har sat til salg der startede "IWC tankerne i mit hoved" - i kombination med at jeg gerne vil have et IWC i samlingen. Når jeg tænker IWC tænker jeg flyverrelateret eller Portoguese.

Jeg er også vild med det meget funktionalistiske look på Mark modellerne. Der er også noget tradiotionelt IWC over det, synes jeg.

Den lille Portoguese er køn og der ligger uomtvisteligt et fint og lækkert værk i dem, men jeg har det skidt med at kompromisere en Portoguese ned fra godt 40 mm til 35 mm - det går ud over historien med lommeursværker og størrelse. Så ville jeg nok hellere simpelthen finde et smukt IWC fra 50 eller 60'erne i den størrelse og til den halve pris. Det kan også sagtens blive der den ender.

Men først ville jeg godt lige checke om der var noget som .... jeg designmæssigt.... ikke allerede har i samlingen og der kommer 3707, Portoguese og Mark urene ind. De ligner bestemt ikke noget jeg har i forvejen. Mark'erne kan minde lidt om de nyere Omega Dynamic, men er nu alligevel noget helt andet.

3707 kan jeg rigtig godt lide. Og sjovt nok synes jeg netop den flotte svungne skrift i toppen af skiven er et plus. Der er lidt historie og lidt Vintage over det - uden at det bliver for meget. Jeg kan se at der er sådan en svend til salg på Chrono24 i Italien til lige omkring 20 K - god pris, men jeg har aldrig handlet på den distance før. Og der er vel heller ikke meget sjov ved at have en reklamationsret i Italien.

Jeg tænker også på om jeg helst vil have rem eller lænke...... men jeg har jo mange ure med rem.... og ikke et eneste i titanium med lænke...

Det er pokkeme svært.

vh Baun
Svar
Den 3707 jeg linker til på TZ-UK er i UK og står til 2000 pund Icon_e_wink
Svar
KimT Skrev:Den 3707 jeg linker til på TZ-UK er i UK og står til 2000 pund Icon_e_wink

Det er lige under 18 K - super pris, men jeg kanikke se uret - handle TZ.

vh baun
Svar
baun Skrev:Når jeg tænker IWC tænker jeg flyverrelateret eller Portoguese.

Det er pokkeme svært.

vh Baun

Ja, det er svært, men du må efter min mening ikke udelukke Ingenieur-linien, når du tænker IWC!
JK
Svar
Jeg ville nok undgå Italien....

Mvh
Michael
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)