01-01-2013, 11:41 PM
Et forbud vil desværre ikke virke. Der er våben nok til de som er skøre nok. Selv herhjemme kan de der vil faktisk skaffe våben, og i USA vil man aldrig få samlet de eksisterende ind fra andre end nogle få, bad guys vil stadigt ha dem i hundrevis af år. Der er noget andet galt, noget i traditionen formentlig, holdningen til brug af våben. Der er nok også en klart afsmidtende effekt, en type "copycat" ulykkeligt nok.
Rent talmæssigt er de ca 88 våben per 100 indbyggere i USA. Tag Sverige, der er 32 per 100 eller schweiz med 46 per 100 indbyggere. Det er jo mindre men passer jo slet ikke med forholdet af brug i f.eks massakrer.
Finland ligger ganske højt på antal og har også en del massakrer desværre. Statistikken for vort land er 12 per 100 indbyggere, og i alle landene er jo et stort antal tiltænkt jagt.
Jeg så meget gerne færre våben, og helt specielt automatvåben, men tror ikke at en ændret lovgivning vil betyde så meget som man ville håbe
Vh
Rent talmæssigt er de ca 88 våben per 100 indbyggere i USA. Tag Sverige, der er 32 per 100 eller schweiz med 46 per 100 indbyggere. Det er jo mindre men passer jo slet ikke med forholdet af brug i f.eks massakrer.
Finland ligger ganske højt på antal og har også en del massakrer desværre. Statistikken for vort land er 12 per 100 indbyggere, og i alle landene er jo et stort antal tiltænkt jagt.
Jeg så meget gerne færre våben, og helt specielt automatvåben, men tror ikke at en ændret lovgivning vil betyde så meget som man ville håbe
Vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!