21-01-2012, 06:54 PM
Jeg er jo gift
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
|
Hvilken komplikation synes du bedst om?
|
|
21-01-2012, 06:57 PM
Kim T Skrev:Jeg koger aldrig æg.......Then your wife has the chrono? - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
21-01-2012, 07:02 PM
Jep, se her......<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://urdebatten.dk/viewtopic.php?f=24&t=402" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=24&t=402</a><!-- l -->
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
21-01-2012, 08:01 PM
Kim T Skrev:Jep, se her......<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://urdebatten.dk/viewtopic.php?f=24&t=402" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=24&t=402</a><!-- l --> - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
21-01-2012, 11:09 PM
willy Skrev:Alex Delarge Skrev:Minute repeating er en av de komplikasjonene som jeg syntes er mest fasinerende. Og gjerne på et 100 år gammelt lommeur. Da snakker vi master craftmanship:-DI know the first repeater was invented in england but i cannot find out who built the first one in a wristwatch. Do you know ? Willy Nop, I don`t. But I`ll bet you that Patek was one of the first.
22-01-2012, 11:08 AM
Alex Delarge Skrev:They were Alex and IWCwilly Skrev:Alex Delarge Skrev:Minute repeating er en av de komplikasjonene som jeg syntes er mest fasinerende. Og gjerne på et 100 år gammelt lommeur. Da snakker vi master craftmanship:-DI know the first repeater was invented in england but i cannot find out who built the first one in a wristwatch. Do you know ? Willy - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
22-01-2012, 12:29 PM
Så vidt jeg kan læse/google mig til så, kom det første armbåndsur med minute repeation til verden i 1892
Det var AP, der præsenterede det. Bruger man tid på at undersøge det på nettet, dukker følgende linie op hele tiden. In 1892, they created the world's 1st-minute repeater wristwatch Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
22-01-2012, 12:56 PM
Wow, det var mye tidligere enn jeg hadde trodd. Jeg tippet en 30-40 år senere.
22-01-2012, 01:03 PM
Kim T Skrev:Så vidt jeg kan læse/google mig til så, kom det første armbåndsur med minute repeation til verden i 1892Thanks Kim you have saved me a lot of google time - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
25-01-2012, 09:06 AM
Umiddelbart vil jeg også hælde til minute repeater. Den har naturligvis en vis underholdningsværdi, men samtidigt kan dens funktion også blive ganske nyttig. I min vurdering bør et ''dress watch'' ikke have selvlysende materiale, og derfor er det smart med et ur som kan fortælle tiden i mørket.
Desuden har jeg en fascination af perpetual calenders. Det er en sjov, men egentlig ganske ubrugelig funktion siden de færreste når at blive blot 100 år. Og ellers synes jeg også rigtig godt om skeleture - de er visuelt tiltrækkende. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|