IWC "trench" ur fra dba
#1
Hej alle

Til at starte med må jeg ærligt indrømme, at jeg på ingen måde er hard core ekspert i IWC eller trench (military) ure fra Første Verdenskrig.

Jeg så denne annonce på dba i går http://www.dba.dk/herreur-iwc-trench-wat...017150046/  og tænkte ikke så meget om det.
Da jeg gennemgik annoncer på dba i morges så jeg den igen og læste den for sjov.

Manden henviser til en artikel om uret i my-pleasure http://my-pleasure.dk/2014/06/en-histori...-historie/ og det var en sætning i artiklen der triggede mig lidt. Her er citat fra artiklen: "Mit ur fra auktionen er med hjælp fra IWC museet blevet identificeret, som et armbåndsur ur fra IWC’s fabrik i Neuchatel, produceret i 1915, og solgt til Danmark."

Mig bekend det der er lidt særpræget ved IWC er, at de har hovedsæde og fabrik i Schaffhausen der ligger tæt på grænsen til Tyskland og dermed ligger de i den tysksproget del af Schweiz mens Neuchatel ligger (som mange andre ur fabriker) i fransksproget del af landet. Prøvede at lave par hurtige google søgninger på IWC fabrik i Neuchatel men uden held.

Har også tastet værkets serienummer og kassenummer i DYIWC der korrekt nok pegede på et cal. 64 (hunter værk) fra 1915 men kasse nummer sagde følgende: "The case was most probably produced resp. delivered around 1918."

I annoncen (og i mypleasure teksten) står der, at uret er solgt i 1917 i Kolding og ja, jeg kan godt acceptere at DYIWC kan være et år forkert specielt når det drejere sig om periode der ligger ca. 100 år siden.

Btw. begge steder er der lagt en annonce fra IWC der viser cal. 63 og ikke cal. 64? Og den identificering fra IWC er slet ikke lagt (dokumentation fra IWC, at de identificerer uret som et armbåndsur fra 1915).

Så kald mig bare skeptisk eller ikke troende hvis I vil men er det ikke en slags for salgsgas?

Svar


Beskeder i denne tråd
IWC "trench" ur fra dba - af dwndler - 23-07-2015, 08:43 AM
RE: IWC "trench" ur fra dba - af jk - 23-07-2015, 11:47 AM
IWC "trench" ur fra dba - af TDN - 23-07-2015, 11:58 AM
RE: IWC "trench" ur fra dba - af JanH - 23-07-2015, 03:02 PM
RE: IWC "trench" ur fra dba - af dwndler - 23-07-2015, 12:16 PM
RE: IWC "trench" ur fra dba - af dwndler - 23-07-2015, 06:25 PM
RE: IWC "trench" ur fra dba - af JanH - 23-07-2015, 06:43 PM
RE: IWC "trench" ur fra dba - af dwndler - 23-07-2015, 07:14 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)