jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000
#1
Hej alle sammen

jeg står og skal købe et ur! og har sparet lidt sammen.
Jeg har altså ikke pengene til at købe de vilde mærker (Desvære), men er stadig kvalitetsbevidst og værdsætter ekspert råd.

Uret jeg leder efter kan opsumeres med de følgende ord:

Pålidelighed - et ur er en brugsgendstand og jeg bruger det hver dag og tager kun af om natten så det skal kunne tåle alt man laver i løbet af en dag. driftsikkerhed og lav maintenance er kodeord

Præcision - for mig er afvigelse uacceptabelt - jeg har min morfars omega seamaster 600, og er egentlig glad for det (pga. nostalgien), men det taber 1-3 min om dagen. det er ikke ok når man skal nå et tog eller en bus på bestemte tidspunkter og hvis et ur ikke er præcist er det efter min mening kun en klump metal der vejer for meget på armen.

Design - jeg er vild med specielt design (som fx Harry Winston), og samtidig skal uret ikke være overøst med irrelvante detaljer, Sekundindikator (viser) og dato er en must, og meget gerne alle tallene på skiven.

Lækker mekanik - jeg hælder mest til et automatik, eller et mekanisk ur,( men er godt klar over at træer i min prisklasse ikke vokser ind i "hvelplund". Icon_e_biggrin )
Jeg er klar over at især digitale quarts ure er meget præcise, og kan til nød acceptere det, men det lugter bare ikke helt af URET i mine drømme.

Signalværdi - mekanisk kvalitet, præstige og status

vandtæt og sved sikkert - jeg cykler 40 km om dagen og mit ur skal kunne holde til denne tur og jeg sveder MEGET.

Kvalitet - jeg er den type person der elsker at noget er blevet testet eller anbefalet af en ekspert.
Jeg vil sådan set bare gerne have det BEDSTE ur til pengene.

Jeg håber at i gider tage jer tid til at hjælpe mig. Jeg er selv ved at fare vild i denne jungle.
Svar


Beskeder i denne tråd
jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af zenmester - 22-11-2010, 09:26 PM
Re: jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af jacob jensen - 22-11-2010, 11:22 PM
Re: jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af jacob jensen - 23-11-2010, 12:03 AM
Re: jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af jacob jensen - 24-11-2010, 08:32 PM
Re: jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af jacob jensen - 24-11-2010, 10:32 PM
Re: jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af jacob jensen - 25-11-2010, 09:13 PM
Re: jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af jacob jensen - 05-12-2010, 11:23 PM
Re: jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000 - af jacob jensen - 28-12-2010, 09:11 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)