26-11-2014, 09:36 PM
KimT Skrev:Mine begrundelser for at købe ure har løbende ændret sig. En ting har altid ligget fast og det er at de primært skal "tale" til mig rent designmæssigt. Kan jeg ikke lide udseendet, er det ikke noget for mig. Dernæst så har serviceomkostninger altid spillet en rolle, jeg kan godt acceptere nogle i den høje ende hvis uret er lige mig, men der er trods alt grænser. For nylig overvejede jeg et ur - mest fordi det kunne være sjovt at prøve - men endte med at fravælge det da jeg hørte om serviceomkostningerne, samt den forventede "turnaround" tid. Gensalgsværdi har også spillet ind fra tid til anden, og jeg kan ikke sige mig helt fri for stadig at tænke det indover, specielt hvis det er ure jeg ikke er 100% sikker på er mig og som indkøbes for at prøve det af. I dag er det design - finish - værk - navn/baggrund/historie - servicepriser og gensalgsværdi som er de primære overvejelser der gøres inden indkøb, investering har aldrig (og er ikke) relevant, dog er det en fornøjelse at man kan holde sine penge hjemme.
Afslutningsvis så er det ur som jeg er mest glad for, også det som er det dyreste at servicere, men det er købt med hjertet og jeg elsker det
Var det tilfældigvis Richard Mille du overvejede, hvor serviceprisen var grunden til du sprang fra?
If you ain't using it, you abusing it!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)