08-04-2012, 09:24 AM
hannover_dk Skrev:I virkeligheden kan man sige, at GP´s lavere brugtpriser giver mere fornuft end Rolex tilsvarende. Det er ikke ret mange varer generelt, biler, vaskemaskiner, computere, cykler osv. som kan sælges som brugte til 85% af ny prisen. Den høje brugtpris for visse mærker, er snarere udtryk for en for høj pris for en brugtvare, end den lavere pris på GP og MLC f.eks. er at betragte som underlig.. Det er vores samlermani/lyst til at fortælle og vise visse mærker/lyst til ikke at tabe penge på hobbyen, som giver visse mærker en sjov brugtpris - der alt andet lig, er tosset høj for en second hand vare.Well written mr hannova a hell of a lot of truth in what you say there in my opinion. Willy
Jeg tror Willy har lidt ret i, at det også i en vis grad drejer sig om, at visse urmærker er for dyre fra nye, når man ser på efterspørgsel, brand-value - værk o.l.
Omvendt, hvis det var tilfældet, hvordan overlever så GP og Maurice L C som er nævnt her. De overlever jo ved at sælge nye ure, og gør det vel til nogen der synes de har den værdi som de nu engang betaler for dem? Hvorfor skulle det pludseligt være så anderledes for de ure fra samme mærker, som brugt-ure?
Jeg TROR det kan ha at gøre med, at det er to ret forskellige grupper som køber nye ure, og køber brugte ure. Brugturs køberne køber TROR JEG langt færre forskellige mærker end ny-urs køberne. Brugt-urs-køberne ligger tungt i visse få mærker, Rolex, Omega, Panerai, Breitling o.l. men ikke ret tungt når man kommer bare lidt længere ud. Det er mærker som de dels ved sikrer en rimelig videresalgspris - dels er værd at tale med vennerne/forum deltagerne om.
DET tvinger prisen for disse lidt "outsider" mærker ned brugtprismæssigt TROR jeg.
Jeg mener stadigt det er lidt fjollet at bare købe for at få prøvet nye ure, og så skulle skyde videre efter en måned, men da der er mange der gør det, så er det klart, at de vælger de relativt færre "sikre" investeringer i Rolex, Omega osv, og fravælger sjældnere mærker
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)