28-03-2012, 11:15 AM
Først, så er jeg enig i at et dykkerur bør have en drejbar lünnette.
Personligt er jeg rigtig glad for LW (så glad man nu kan være, uden at have prøvet et IRL) men kan sagtens følge dine tanker.
Og er for så vidt også enig i mange af dine betragtninger, men det ændrer dog ikke ved min holdning til LW.
Som Willy har sagt ved flere lejligheder "every brand makes good and bad watches"
Jeg synes faktisk ikke særlig godt om den nye Oktopus - den er lidt for meget "over the top" for mig, rent designmæssigt.
Jeg synes meget bedre om den "gamle" Oktopus, specielt i titanium.
Med hensyn til "paradokset" så bør et dykkerur vel opfylde tre simple krav.
1. Vandtæthed
2. Tidsvisning
3. Mulighed for at måle neddykningstid.
Den omtalte model svigter på punkt 3 (uden instrumentet monteret) så dykker ur.....tja
For mig personligt er det irrelevant, men kan da godt forstå at det kan være et turnoff for nogle.
Personligt er jeg rigtig glad for LW (så glad man nu kan være, uden at have prøvet et IRL) men kan sagtens følge dine tanker.
Og er for så vidt også enig i mange af dine betragtninger, men det ændrer dog ikke ved min holdning til LW.
Som Willy har sagt ved flere lejligheder "every brand makes good and bad watches"
Jeg synes faktisk ikke særlig godt om den nye Oktopus - den er lidt for meget "over the top" for mig, rent designmæssigt.
Jeg synes meget bedre om den "gamle" Oktopus, specielt i titanium.
Med hensyn til "paradokset" så bør et dykkerur vel opfylde tre simple krav.
1. Vandtæthed
2. Tidsvisning
3. Mulighed for at måle neddykningstid.
Den omtalte model svigter på punkt 3 (uden instrumentet monteret) så dykker ur.....tja
For mig personligt er det irrelevant, men kan da godt forstå at det kan være et turnoff for nogle.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)