Brand of the week Audemars Piguet
Faurschou Skrev:Jeg har et love/hate relationship kørende med Audemars Piguet. På den ene side synes jeg godt designet på deres ure og detajlerne som bliver lagt i dem. Kvaliteten i deres Royal Oak og Jules Audemars linie fornægter sig ikke selvom de burde bestræbe sig på at opnå det berygtede ''Geneva Seal''. Og ellers var jeg tilmed en gang fast opsat på at anskaffe mig et ur fra Audemars Piguet.

På den anden side er deres prisstigninger uden tilsvarende opgraderinger et klart turn-off hos mig. Det kan godt være at den schweiziske franc og prisen på guld har haft en vis betydning, men alligevel folkens...! Icon_e_smile Endvidere er værket i deres alm. kronografer fra ROO-serien noget sjusk til prisen.

Desuden synes jeg heller ikke godt om deres status blandt rappere, rockere og kendisser.

Det skal bemærkes at dette indlæg er baseret på en objektiv konstatering hos undertegnede, det er ikke et ''hater-indlæg''. Icon_e_smile

Billy the Kid var berygtet Icon_e_biggrin1 Hvad "Geneva Seal" er på rygtebørsen skal jeg ikke gøre mig klog på, men blot påminde om at et kriterie for at indlevere værker til "Geneva Seal" kontrol er at de er fremstillede i Canton of Geneva. Audemars Piguet ligger i Canton of Vaud, nærmere Le Brassus og kan dermed ikke opnå "Geneva Seal". Dette beror ikke på kvaliteten, men er en ren geografisk forhindring. Foriøvrigt skal der tilføjes at PP nu har valgt at lancere deres egen kvalitetskontrol, da man mener at "Geneva Seal" er ved at være lidt udvandet, nok i kølvandet af at flere er kommet til og eksklusiviteten deraf er dalende. Audemars Piguets værker møder dog samtlige værkmæssige kriterier der stilles for at opnå et "geneva seal".

Køber mest vintage selv, så jeg kender ikke helt præcist til, hvordan nyprisudviklingen hos AP har været i forhold til deres konkurrenter, men helt på den lade side, rent værkmæssigt såvel som i nytænkning i kassematerialer, kan man næppe klandre AP for. Blandt andet deres nye lubriceringsfrie echappement ( [url]"http://www.tp178.com/wsw/ap_ne/ap_new_escapement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.tp178.com/wsw/ap_ne/ap_new_escapement.htm[/url] ) har jo nok kostet knaster i udvikling (43200 bph, - nice Icon_e_wink ), og man bør jo ikke glemme at når der produceres så relativt få enheder, så vil det jo påvirke prisnivauet pr. enhed.

Selve værket baseret på JLC´s cal.889 fejler nu bestemt ikke noget, men du mener nok lagkagekonstruktionen med et seperat kronografmodul er at hoppe over hvor gærdet er lavest, enig!

AP bestemmer jo ikke hvem der køber deres produkter, men jo med modelnavne som Las Vegas Strip, bumble bee m.fl. og med en massiv kendispromovering med bl.a. Messi i stalden, så roder de jo nok rundt i for meget, som ikke har så meget med horologi at gøre Icon_evil

En objektiv konstatering (ikke vurdering?, men bastant konstatering!) Icon_party og uden noget der bare ligner kildeanvisninger til nogen/noget der kan underbygge din konstatering? Icon_dash1 Mon ikke du blot mener at du er neutral uden tilhørsforhold med eller imod AP i din vurdering?
Svar

Beskeder i denne tråd
Brand of the week Audemars Piguet - af willy - 12-02-2012, 12:29 PM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af KimT - 13-02-2012, 03:44 PM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af KimT - 15-02-2012, 08:17 PM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af makita - 17-02-2012, 04:44 AM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af KimT - 17-02-2012, 09:12 PM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af willy - 18-02-2012, 12:15 PM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af KimT - 19-02-2012, 09:47 PM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af jk - 21-02-2012, 11:38 AM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af willy - 21-02-2012, 11:44 AM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af KlausM - 23-02-2012, 06:37 PM
Re: Brand of the week Audemars Piguet - af willy - 23-02-2012, 06:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)