Hvordan afgør I jeres næste køb?
Jeg er enig med de fleste skribenter her. Man skal som udgangspunkt bare købe de ure man kan lide, man har lyst til at bruge og som man har råd til uden at ødelægge sin økonomi.

Jeg tror faktisk stort set alle begynder på denne måde, jeg selv inclusive. Det er facinationen af mekanikken, det gode håndværk eller det at eje en særlig ting der starter interessen.

Ganske få af os bliver så facineret af et bestem mærke eller en bestemt type ure at vi begynder at samle - ustruktureret eller struktureret, men det er noget "der opstår af sig selv".

Der er ure man må eje, må prøve og måske kun meget uvilligt giver afkald på igen - og senere begynder det så at ligne en samling. Der er uendelig mange mennesker i denne verden der samler på et eller andet, så det er der bestemt ikke noget odiøst eller mærkeligt i.

For mig var det således:
  • Jeg må eje er fint ur- 2003
    Jeg må eje er fint Vintage ur - 2003
    Jeg må eje et fint Vintage ur til enhver lejlighed - 2003
    Jeg må eje et fint Omega Vintage ur til enhver lejlighed - 2004
    Jeg må eje flere fine Omega Vintageure - bare fordi det må jeg - 2004
    Jeg må eje flere fine Omega Vintage ure med de originale boxe - 2007
    Jeg må eje flere fine Omega Vintage ure med de originale boxe e og papirer - 2009
    Jeg vil kun have fine Omega Vintage ure i samlingen som jeg kan forklare mig selv hvorfor de er "Noget særligt".... og først der begyndte samlingen af Omegaer at gå ned fra små 100 ure til nu 70-80 stykker - 2010
    Og så påbegyndte jeg til gengæld også at samle på Vintage ur Ikoner, fordi der er visse ure som ikke er Omega jeg bare må eje 2010

Hvis man har denne "drift" må man blive samler, hvis ikke man har den giver det ingen mening, så kan man være ur-intereseret, have ur passion, være urhandler eller andre pæne og ordentlige ting....... Men mon ikke der alligevel sidder et par skabs-samlere derude og venter på flere penge til projektet Icon_naugthy

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvordan afgør I jeres næste køb? - af Thor86 - 01-02-2012, 10:43 AM
Re: Hvordan afgør I jeres næste køb? - af KimT - 01-02-2012, 01:16 PM
Re: Hvordan afgør I jeres næste køb? - af KimT - 01-02-2012, 07:18 PM
Re: Hvordan afgør I jeres næste køb? - af KimT - 02-02-2012, 11:48 AM
Re: Hvordan afgør I jeres næste køb? - af baun - 02-02-2012, 12:34 PM
Re: Hvordan afgør I jeres næste køb? - af KimT - 02-02-2012, 01:09 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)