01-02-2012, 08:16 PM
Panerai Skrev:Efter mine erfaringer er told og skat lige glade med om det er nyt eller brugt. Det bliver jo værdien som er afgørende for om der skal betales eller ej.Hi Torben like i said i am no expert but i do not think they have the right to tax a used watch that is for your own personal use.I mean they could try stopping millions of people travelling the world with their watches but they cannot.Maybe it is different for a dealer who is importing watches to sell.I do not believe the Danish Tax authoritys have the right to tax a used watch for privat use.Before i paid them any money i would ask a expert on EU tax laws for a opinion.I would never ring to the tax office and ask if i was not sure.I would ask a lawyer.I do not trust or believe anything i hear from the Tax office before i have double checked it.Your problem seems to be that you have to send your watch through customs.I would ask someone else if they try to tax you.
Har selv købt en del brugte remme på nettet, hvor jeg også er blevet opkrævet told og moms, men hvis dette er snyd fra told og skats hjemmeside, så har jeg mange penge til gode........
Så Willy det du skriver er at hvis jeg køber et brugt Rolex i USA, så gider told og skat ikke bekymre sig om at opkræve told og skat??????
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)