15-08-2018, 07:55 PM
(15-08-2018, 05:32 PM)whoa Skrev: Jeg har ikke selv ejet det men kigget en del på dem, og de får ret meget ros på WatchUSeek (verdens største ur forum) så ville ikke være bange for at købe dem! Har selv kigget på Mido ocean star captain!
Men selve mærket er jo et gammelt Swiss mærke som nu er en del af Swatch Group .. Og de ligger vist lidt højere end feks, Certina i kvalitet!
Men sakse fra nettet:
Mido is recognized as one of the top 10 producers of certified chronometers. With 61,358 automatic movements produced in 2013, Mido is currently ranked number four in the production of chronometers in the Swiss watch industry.
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Mange tak for dit oplysende svar, som faktisk er interessant. Jeg har faktisk også beundret Ocean Star modellerne - der er netop kommet nye i butikken, og de ser interessante ud. De ligger på ca. 6 K i gennemsnit og altså inden for den økonomiske ramme, jeg har vedtaget. Der er naturligvis ure, der har større genbrugsværdi osv. men de ure er sædvanligvis meget dyre, og jeg har kun en beskeden pension.
Jeg har netop svaret på et andet indlæg og nævnt, at der i samme shopping center er ret så mange mærker at vælge imellem. Rado, Orient, Bulova, Seiko, Mido, Independent, Citizen samt en del, jeg ikke har hørt om før, så der er nok at vælge imellem, men mit sarte kriterie er, at uret skal tiltale mig, være læsbart og have en hvis størrelse urkasse - ikke for stort (som f.eks. G-Schock og lignende) og ikke for lille men passe til mit håndled uden at prange. Mange kriterier såat sige, men Mido urene er faktisk meget smukke og nogle har oven i købet et tema, så som Ocean Star urene.
Øv, hvorfor skal det være så vanskeligt?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)