MIDO ure
Jeg er klar over, at der findes et utal af mærker. Det shopping center, jeg omtaler i min tråd, har adskillige mærker bl.a. Bulova, Orient, Independent, Rado, Mido, Seiko og mange andre. For god ordens skyld skal jeg nævne, at det ikke er et center beliggende i Danmark, men urene er alle certificerede og ægte - og det er priserne desværre også.

Ja, de har også Seiko ure, men udvalget på små 75 ure har ikke fanget min interesse, selv om det mærke altid er det første, jeg kigger på.

Jeg vil gerne ofre 7-10 K på et ur, hvis det tiltaler mig og det jeg bider mærke i er, at det er schweisisk produceret, hvilket normalt betegnes som en kvalitet i sig selv.

Men tak for dit svar, som jeg tager med i mine videre overvejelser.

(15-08-2018, 06:03 PM)Stenstrup Skrev:
(15-08-2018, 04:51 PM)Powerman Skrev: Jeg er ny i dette forum og egentlig ikke "ur samler" men har interesse for ure som et af de få "smykker" en mand kan gå med uden at rødme.  Icon_smil 

Jeg er mest til SEIKO ure, da jeg er tilfreds med den holdbare kvalitet, de har vist sig at have. Jeg har 6 af disse smukke ure - ikke dyre og prangende - men maskulint designede. Jeg køber ikke ure som investering men udelukkende for at "følge med tiden", om jeg så må sige.

Nå, men jeg overvejer at købe et anderledes ur af et fabrikat, jeg ikke ved meget om, nemlig et MIDO armbåndsur. Jeg har nærstuderet det pæne udvalg i et lokalt center og faldet for urenes unikke design.

Er der medlemmer i dette forum, der har kendskab til dette mærke og kan supplere med en kvalificeret viden, som jeg kan få glæde af før et eventuelt køb? Kvalitet, genbrugsværdi m.m., også selv om der ikke er tale om investering.

MIDO ure har ikke et uoverkommeligt prisniveau, jeg mener at de ligger i omegnen af 7-10.000 kr., men det er jo også en slags penge.

Alle er velkomne til at bidrage.  Icon_party

Mido er et godt ur, som minder en del om Tissot - Certina . Hamilton - West End Watches. Flere og flere af disse ure har 80 timers gangreserve efterhånden. Især Hamilton. Så Mido laver gode præcise stærke ure.

Gensalgsværdi er ringe.

Tissot er såmænd også repræsenteret i det shopping center, jeg nævnte, men det minder mig om Omega ure, da de var poplære i 60'erne og 70'erne, og de har ikke den appeal, jeg leder efter. Jeg ved ikke, om prisen i sig selv er et pejlemærke for et godt ur, men de Seiko ure jeg nu besidder ligger i omegnen af 5-6 K stykket, hvilket vel er en gennemsnitlig pris på et godt ur nu om dage.

Mido ure - i al fald dem, jeg har kig på - ligger på 7-10 K, og jeg tror det er grænsen for, hvad jeg vil give.

I et andet shopping center ikke langt væk har en urreparatør nogle brugt ure liggende bl.a. et Rolex med en urkasse, jeg synes er lidt for lille til min velvoksne arm samt bl.a. et Tag Heuer. De har tilbud mig det sidstnævnte for ca. 12 K, men igen …. hvad får jeg for pengene ud over et lidt "kedeligt" ur og et navn. Det har sikkert en genbrugsværdi, som holder, men det er omkring 10-12 år gammel, og ja … det ser lidt kedeligt ud.
Svar

Beskeder i denne tråd
MIDO ure - af Powerman - 15-08-2018, 04:51 PM
MIDO ure - af whoa - 15-08-2018, 05:32 PM
RE: MIDO ure - af Powerman - 15-08-2018, 07:55 PM
RE: MIDO ure - af Stenstrup - 15-08-2018, 06:03 PM
RE: MIDO ure - af Stensbjerg - 15-08-2018, 07:11 PM
RE: MIDO ure - af Powerman - 15-08-2018, 07:36 PM
RE: MIDO ure - af whoa - 15-08-2018, 08:24 PM
RE: MIDO ure - af Stensbjerg - 15-08-2018, 10:06 PM
RE: MIDO ure - af omegafan - 16-08-2018, 05:38 PM
RE: MIDO ure - af Powerman - 17-08-2018, 12:41 PM
MIDO ure - af tg - 16-08-2018, 06:07 PM
RE: MIDO ure - af bjorn_e58 - 16-08-2018, 10:10 PM
MIDO ure - af jazzman - 17-08-2018, 07:51 PM
RE: MIDO ure - af Stensbjerg - 21-08-2018, 05:24 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)