Det går jo altså slet ikke..............
Som nogle af jer ved, har jeg realiseret hele min beskedne ursamling bortset fra nogle få, idet jeg planlægger at ændre (eller rettere udvide) mine familieforhold  Icon_smil

Således har jeg pt kun ét mekanisk ur, nemlig mit Orange Monster - alle øvrige er quartz (Pingo, MB Microtec, Casio og Garmin).

Og det går jo altså slet ikke !!! Jeg er altså nødt til at have mindst een mekanisk dykker, der kan gå til alt (og det kan mit skrig-orange Monster altså ikke imho).

Men heldigvis er der jo altså rige muligheder for at finde et godt ur, der ikke koster en formue - og i mine øjne ligger valget lige for !! Det er nødt til at være en Seiko Turtle, som er et af de ure, jeg har fundet mest komfortable og samtidig det ur, der i bæreglæde og kvalitet imho giver mest udbytte for et beskedent beløb  Icon_blink

Jeg har haft både Padi Turtle (SRPA21) og den sorte SRP777 - Padi´en er super flot, men er i mine øjne alligevel en tand for farvestrålende, så den fik alt for ofte lov til at blive i kassen. Den sorte er en all time classic, men jeg ville nu alligevel gerne have en med lidt diskret farve på. 

Seiko laver en "Coke" (SRP789), men den har rødlakeret minutviser som jeg ikke er så vild med.

Derfor er der nu en SRP779 Pepsi Turtle på vej - den har blå/rød bezel og sort skive. Jeg var heldig ved en forhandler i Auckland, New Zealand at finde en sprit ny japansk produceret model (SRP779J1 - med "Made in Japan" på skiven) til en så rimelig pris, at det gav mening at importere den. Den kommer på den nye lækre bløde gummirem. Men da jeg foretrækker ure på lænke, så har jeg bestilt en Super Oyster 316L Stainless lænke med justerbart spænde fra Strapcode. 

Her kommer et par billeder taget fra nettet (ikke af det aktuelle ur) - egne billeder følger, når uret lander ! 

Men det vil være en underdrivelse at påstå, at jeg glæder mig  Icon_e_biggrin1

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Det går jo altså slet ikke.............. - af pbr - 02-08-2017, 09:44 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)