01-06-2016, 05:27 PM
(01-06-2016, 03:45 PM)stenstrupigen Skrev:Eller et mekanisk lommeur med incabloc(01-06-2016, 02:03 PM)P.N. Skrev: Hverken quartzure eller mekaniske ure er jo evighedsmaskiner og kræver derfor service, batterier m.m. Hvis det mest holdbare ur skal findes bør kriterierne være mere specificeret. Jeg lægger ikke skjul på at jeg er mere til mekaniske ure fordi det er mit fag. Jeg har lige totalrenoveret en Omega fra først i 50erne og det spiller nu igen som da det var nyt. Jeg vil tvivle på om et quartzur kan repareres efter brug i 65 år men det kan jo komme an på en prøve til den tid.
P.N.
Oftes skiftes værk jo bare ud, men efter 60 år er det slut med dele for producenterne gider ikke døje med det :). Jeg vil sige på den lange lange bane holder de mekaniske bedre fordi det er nemmere at reperare dem og få dele så de går igen. På den korte bane og hvis man har et arbejde med en del småstød og kraftige rystelser i ny og næ ville jeg altid anbefale batteridrevne quartzure. Og bruger man tit lufftrykhammer eller fælder træer i en skov med økse 5 timer om dagen, så er digital G.Shock vejen frem.
P.N.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)