25-05-2016, 04:14 PM
(25-05-2016, 02:08 PM)willy Skrev:(24-05-2016, 08:55 PM)bcmb Skrev: Nu er der jo delte meninger om Steinhart, også på dette forum. Er det din mening om Steinhart du synes er good advice?
Jeg forstår udmærket hvad du skriver, men din personlige mening er meget følelsesbaseret og faktuelt set på grænsen til at være forkert. Men derfor må du jo godt synes det alligevel.
Steinharts brugtpriser holder prisen lige så fint som så mange andre mærker (som ikke er designmæssige kopier af Rolex, men originale design) i samme prisleje. Faktisk så er den model jeg ejer steget en smule pga. den ikke fås fra ny i den udgave længere, og den nye udgave ikke er lige så populær pga. mindre ændringer i designet.
Alt efter hvordan man tolker "watchmaking junk", så vil jeg også gerne modargumentere med, at Steinharts ure er helt udmærket byggede og står absolut ikke tilbage ift. andre mærker i samme prisleje. Det kan så være at du mener at alle ure under 5k er watchmaking junk, så er det jo fint nok.
If you like it buy it.But do not ask for an opinion,and then complain about it.You may think they are good watches,but i do not.And feelings do not come into it.Watches are dead things,and i judge them in that context.
Du må have misforstået noget. Jeg beder ikke om din mening og så beklager mig over den bagefter.
De fleste som har noget skidt at sige om Steinhart bedømmer dem i høj grad ud fra en moralsk betragtning - og det er følelsesbaseret.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)