03-01-2016, 02:43 PM
Iøvrigt synes jeg ikke artiklen fra Ablogtowatch er journalistisk troværdig. Den er baseret på antagelser og tendenser som ikke er underbygget af konkrete eksempler. Den "påstår" blandt andet bare at urfirmaer selv byder priserne op, uden at komme med et eneste eksempel eller citat fra et firma. Jeg ved godt det er en blog, og derfor skal det jo netop også tages med en del forbehold og "sladder", idet alle og enhver kan starte en blog, og skrive den slags "artikler". Men smart ikke at sætte konkrete navne på, fordi man så netop er tilpas ukonkret til at få nogen på nakken
Det gør dem jo desværre bare ikke mere rigtige.
Fordelen ved sider som f.eks Hodinkee er at de er super gode til at få deres historier underbygget fra pålidelige kilder via interviews/udtalelser/eksempler, hvilket i min bog gør dem mere troværdige end så mange andre som udelukkende benytter 2-3. håndskilder eller helt undlader at blive konkrete, men bare slynger om sig med udokumenterede antagelser som feks ablogtowatch gør her. Sladder-journalistik man ikke skal tage alt for seriøst...
Heldigvis tages urverden ikke så "seriøs", at nogen gider angribe den slags sjusk. Tænk hvis en politisk kommentator skrev: "De fleste politikere får lavet sort arbejde" i en dansk trykt avis, uden at underbygge med kilder eller konkrete historier, der kunne dokumentere et sådan udsagn?! Så ville han/hun ikke holde ret længe i det job
Desværre er div. urbloggere ikke skolet pisse godt mht kildekritik og derfor bliver det mere en subjektiv omgang sladder-journalistik end seriøse artikler. Men fair nok for ingen af os er jo uddannet indenfor journalistik og medie, hvilket gør os alt for ukritiske i det vi læser eller selv skriver
/Mads
Fordelen ved sider som f.eks Hodinkee er at de er super gode til at få deres historier underbygget fra pålidelige kilder via interviews/udtalelser/eksempler, hvilket i min bog gør dem mere troværdige end så mange andre som udelukkende benytter 2-3. håndskilder eller helt undlader at blive konkrete, men bare slynger om sig med udokumenterede antagelser som feks ablogtowatch gør her. Sladder-journalistik man ikke skal tage alt for seriøst...
Heldigvis tages urverden ikke så "seriøs", at nogen gider angribe den slags sjusk. Tænk hvis en politisk kommentator skrev: "De fleste politikere får lavet sort arbejde" i en dansk trykt avis, uden at underbygge med kilder eller konkrete historier, der kunne dokumentere et sådan udsagn?! Så ville han/hun ikke holde ret længe i det job
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)