13-09-2015, 09:56 AM
@dwndler:
Jep - det er jeg klar over. Jeg har en kammerat, som har et 35mm De Ville. Det har jeg tænkt mig at prøve inden jeg beslutter mig for, om det kan gå med et ur i den størrelsesorden.
Jeg har fundet enkelte Jumbo-ure, men jeg synes de er svære at finde i god stand. Hvis jeg beslutter mig for, at det SKAL være oppe i den størrelsesorden, vil jeg også gerne betale prisen for det, hvis jeg finder et flot eksemplar.
Jep - det er jeg klar over. Jeg har en kammerat, som har et 35mm De Ville. Det har jeg tænkt mig at prøve inden jeg beslutter mig for, om det kan gå med et ur i den størrelsesorden.
Jeg har fundet enkelte Jumbo-ure, men jeg synes de er svære at finde i god stand. Hvis jeg beslutter mig for, at det SKAL være oppe i den størrelsesorden, vil jeg også gerne betale prisen for det, hvis jeg finder et flot eksemplar.
(13-09-2015, 12:04 AM)dwndler Skrev: @TDN: Tusind tak for henvisning![]()
@Don Karnage: Husk nu en ting, hverken det ur du linkede til på FB eller andre to Geneve er over 35mm. Hvis du ønsker dig et vintage Omega ur fra det man kan betegne som guldalder hos samlere (40'erne-60'erne) kan du lige så godt droppe tanken om et 40mm ur. Der findes nogle man kalder Jumbo eller XXL fra slut 40'erne til start 50'erne, som regel håndoptræk der måler 37-38mm. Disse ure er yderst sjældne og koster fra ca. 6.000kr. og opad.
Du kan evt. tage forbi Uhrmageriet for at prøve ure og se om disse 34-35mm overhoved er noget for dig.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)