22-01-2015, 05:44 PM
bvd Skrev:msh Skrev:Hvordan med hensyn til tiden? Nu kan jeg selvfølgelig forstå, at det er et automatisk ur. Så det ideelle er vel hvis det sidder på armen hele tiden? Det jeg kan læse mig frem til er, at folk oplever at uret taber eller vinder tid og derfor enten kører for langsomt eller hurtigt.. Hvordan med sådan noget
Hvis jeg skal måle tid præcist, bruger jeg altid et digitalur
Da der er tale om finmekanik, vil det altid variere fra ur til ur. Min SKX holder tiden fint, jeg plejer at stille det en gang hver 14. dag, og det er typisk +/- 2-3 minutter, i hvert fald ikke så meget, at jeg rigtig lægger mærke til det. Hvis du anskaffer dig et, skal du ikke gå i panik, hvis det går lidt forkert i starten, værket skal "slides" lidt, inden det går helt optimalt.
Jeg kan godt have det liggende en dag uden at bruge det. Normalt har jeg det på cirka 10 timer, når jeg bruger det hver anden dag. Det er nok til at holde det kørende.
Som du nævner, er det automatisk, hvilken betyder, at det kun "lader" når det er i bevægelse. Uret har ifølge specifikationen en gangreserve på 42 timer, så det burde ikke være et problem, hvis du går med det hver dag.
Det er i hvert fald planen at det skal på hver dag.
Lige pt er jeg faktisk kun ét klik væk fra at sende en email til MonsterWatches.. Men der er stadig en enkelt småting der lurer og det er angående størrelsen på uret. Jeg synes selv jeg har et ret bredt håndled

Men når jeg googler lidt rundt så støder jeg på billeder som dette

Og hans håndled ser egentlig også meget bredt ud.. Tror du det vil passe mig fint?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)