03-09-2012, 06:46 PM
Hej Wiily, så er jeg med - og vil gerne komme med inputs hvor jeg kan - altså der hvor jeg ved noget om et bestemt ur. Jeg vil dog foreslå at der startes med et relativt kendt ur - hvor der ikke i forvejen er skrevet mange hundrede sider - som er tilfældet med Rolex Sub og Omega Speedy. Hvad med f.eks. Universal Polerouter (og Polarouter)! Hvorfor hyrede man Gerald Genta til at tegne kassen? Havde SAS (flyselskabet), virkelig brug for et specielt ur til at flyve over Nordpolen eller var det marketingsgøgl?
Man kunne også se på Omega Seamaster - udvikling, hvorfor ville Omega have et vandtæt ur, varianter og så videre..
Misforstå mig ikke - de to du nævner er da de mest ikoniske ure man kan forestille - men også dem, hvor der er ikke er megen mulighed for at skrive noget nyt sammenhængende om..
Mvh Erik
Man kunne også se på Omega Seamaster - udvikling, hvorfor ville Omega have et vandtæt ur, varianter og så videre..
Misforstå mig ikke - de to du nævner er da de mest ikoniske ure man kan forestille - men også dem, hvor der er ikke er megen mulighed for at skrive noget nyt sammenhængende om..
Mvh Erik

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)