Lommeur til en særlig anledning
hannover_dk Skrev:fornuftigt. jeg vil dog godt se IWC i guld og uden skader på skiven til meget under 2000 kr? Nu er der ikke billeder på længere på den omega du linker til men:

Brugt: Hold øje med om skiven er skadet - hårridser (harrissien/cracks) - afslag. Se om kassen er uden buler og låget lukker ordentligt. Læs om værket er OK og hvis ikke nyere service, læg 800 kr på prisen til et service.

Simple værker i IWC og Omega kan nok fås for et par tusinde, men i guld - hvis ikke forgyldt men 14 k - så skal du generelt så vidt jeg ved lidt op, og i 18 K uden buler, ganske meget op. Regn med, at f.eks. stål eller metal kassere samt forgyldte vil kunne indeholde ganske simple værker, og i den anden ende - 18 K guld, vil ofte indeholde de gode værker.

gode gamle værker kan f.eks. ha skruede chatoner som er de små lejer du ser på billedet her, med små skruer på hver side (tre små skruer i midterlejet og to i øvrige)
İmage

De vil ofte koste mindst 4-5.000 hvis de er i fornuftige kasser, og er det IWC og 18K kan de sagtens være endnu langt dyrere

God ide med din søgeagent, der kan sagtens dukke noget op - giv os opfølgning
vh
Billederne på Omegaen virker igen. Jeg sidder med iPaden så har desværre ikke mulighed for at ligge et direkte herind.

Jeg synes også at <2000 lyder billigt for et kendt mærke i guld. Det kan vel nemt være mere værd i ren guldværdi, hvis det er massivt.

Dt er primært primært sølv og stål jeg er på jagt efter (tror hvidguld bliver alt for dyrt) men jeg havde ikke tænkt på at dyrere kasse = bedre værk.

Sælgeren der har Omegaet har for øvrigt et guld lommeur med komplikationer til € 55000, så han er nok heller ikke den billigste at handle med.

Dukker der noget interessant op på Lauritz skal jeg nok lige forhøre mig her inden jeg byder.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar

Beskeder i denne tråd
Lommeur til en særlig anledning - af Fabritius - 11-03-2012, 02:29 PM
Re: Lommeur til en særlig anledning - af TioMalo - 21-03-2012, 05:03 PM
Re: Lommeur til en særlig anledning - af Fabritius - 21-03-2012, 08:15 PM
Re: Lommeur til en særlig anledning - af Lars - 10-04-2012, 11:31 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)