Snart slut med privat handel på Vintageure ?
Det er da meget naturligt at privat handlende bliver skiftet ud med professionelle i takt med at markedet bliver mere modent. En del af netbutikkerne nu er jo reelt set tidligere net/privatsælgere der kom så meget op i omsætning at de måtte gå den slagne vej til T&S.

I takt med at markedet er mere modent er folk mere villige til at handle på egen hånd - dvs. online uden for danmarks grænser og de ting der sælges professionelt må jo automatisk koste en vis' mængde penge for at det kan betale sig at rode med som professionel. Man kan ikke leve af at sælge datejusts til 9.000 kr/stk i danmark. Sådan er det bare.

Jeg synes nu også generelt at man oplever en større risiko villighed for onlinehandel på de lidt billigere ure - dvs. folk er mere motiverede for at handle i f.eks. tyskland, ebay, mv. Især på ure under 5-10.000 kr. Så snart tingene runder 30-50k så vil de fleste hellere handle lokalt - og det er jo også de ting Bo, Bjarne, Micki, Mads osv osv sælger. Det hænger jo meget godt sammen. Icon_e_wink

Mht. priserne er de en smule høje fra de professionelle sælgere - men reelt set ikke mere end 1-2k på et ur til 35k. Og det er jo typisk for at hjælpe på den evindelige række byttehandler og "jeg vil byde dig xxxx kr" typer handler. Dertil vil jeg dog sige at med de store prisstigninger og stærk USD og CHF kommer urene jo ikke ligefrem til at blive billigere.... Dagene med 5513 til 10k er slut. Sorry guys. Icon_smil

Mvh FH
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Snart slut med privat handel på Vintageure ? - af Tukjær - 14-03-2012, 07:43 PM
Re: Snart slut med privat handel på Vintageure ? - af Fætter Højben_phpbb3_import15816 - 15-03-2012, 08:21 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)