21-02-2012, 03:08 PM
pbr Skrev:Men da jeg efterhånden er nået til erkendelsen af, at de ure der virkelig kan fascinere mig næsten altid er vintage, så kunne det også være en mulighed at finde en mint Omega Constellation i massiv 18K rødguld og så have penge til overs til endnu et sportsur - f.eks. at få en Seamaster 2254.50.00 igen !!
ikke massivt guld men til gengæld 1. generation og jeg har skiftet kronen til en korrekt 10-kantet krone nu:
Mærke og model: Omega Constellation
Årgang: 1952
Kasse: Rund, stål/rose guld, i smuk stand med brugsspor, kun let poleret
Højde: 12 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Rengjort original skive med patina
Rem: Kroko
Caliber: 354
Caliber nr.: 13xxxxxx
Ref. Nr.: 2648

Og så kunne en gut som dig jo godt tillade dig et enkelt ur med hammerautomatik. Til pæn brug og som nostalgisk Omega Vintage mand, trods alt.
Men det er nok tiden at starte nu med at lede hvis det skal være massiv rødguld til en ok pris. Mit krav var at det skalle være med rødguld og hammerautomatik. det tog 4-5 år at finde til en ok pris (bytte for et sortskivet Constellation faktisk med et medlem herinde - psn).
Man kan selvfølgelig også bare hive tegnebogen frem og betale hvad det koster, så tager det iukke så lang tid, men dog nok en måned til at finde det rette i rette(original) stand.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)