Rabat hos Guldsmed Dirks i Rødovre Centrum
Steff_DK Skrev:
Henrik A Skrev:Det drejer sig om at gøre det på en høflig og ordentlig måde..

Der må jeg så erklære mig enig.

Personligt plejer jeg at spørge "om vi kan finde en god pris" istedet for at spørge hvad den koster, og det er så det.

Uanset hvad der måtte være af personlige holdninger til prisdannelsen, så er det nu engang sådan at 10-15% er en normal rabat at opnå. Så normal at det selv i mange årsrevyer står nævnt under nyprisen.

Jeg oplevede selv det samme da jeg var inde og lægge bestilling på mit kommende ur, der både er LE i 500 eksemplarer og med venteliste. Der blev jeg oplyst en pris der svarede til ca. 14% uden at have spurgt om andet end der kunne findes en god pris.

Til gengæld finder jeg det interessant at så mange åbenbart har så stærke følelser imod folk der spørger til prisen. Jeg kan ikke rigtig forstå at det rangerer ligefra bare at føle sig lidt mere pæn til direkte afsky og skamfuldhed. Hvordan folk vælger at gebærde sig i en forhandlingssituation må være en sag mellem dem og sælger.

+1

Mon ikke en forretningsejer gør det samme når han køber ind - altså prøver at få rabetter eller andre fordele (betalte reklamer mv.). Så kan det vel heller ikke undre ham at kunderne i hans butik spørger lidt til rabatter.

Auktioner er et fint sted at handle hvis man ikke kan lide at prutte om prisen.

Men selvfølgelig har Jette også en pointe. Jeg har ofte selv givet 500 kr i afslag på et ur hvis folk handler for anden gang, hvis jeg stadig kan holde skindet på næsen efter det. Det er så typisk et ur der normalt skulle koste 3800 kr som jeg så "automatisk" giver 500 kr rabat på. Ellers kører jeg jo med faste priser, når først urene er på Vintageure.dk.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Rabat hos Guldsmed Dirks i Rødovre Centrum - af baun - 17-02-2012, 12:37 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)