13-02-2012, 07:41 PM
Baun Skrev:ikke fortsætter til jeg er 67 skal jeg vist betale skat af dem - ikke så spændende. Mere spændende at købe et ur nuer det ikke 65 år bare der rækker - folkepensionsalderen og ikke 67 - men jeg ville heller ikke nyde de sidste år på arbejdsmarkedet tilstrækkeligt![]()
Men rigtigt nuppe dem nu - indbetale dem på en rate-pensionskonto med fradrag - så kan man sætte 200 K ind + 5 K om året (man ellers bruger på efterlønsordningen) kan da godt blive til noget..... så skal man selvfølgelig også betale skat af dem senere når de udbetales, men formentlig "kun" 50%![]()
Så
Hvorfor skulle du dog op i 50% skat - jo med udligningsskat så sker det vel i nogle år, men ellers - hiv raten ud over 25 år til 389.000 kr om året - hvis du har nok - nedspis lidt i huset hvis du behøver mere og flyt ellers lidt over i livrente - så klarer du dig med noget der minder om 43% skat trods alt tror jeg (og tilmed personfradrag for en del af det).
Du kan også dele din rate - så du starter med at tage f.eks. 2/3 af den ud - og lade resten stå og først begynde f.eks. 10 år efter - fuldt lovligt. Derved han man lidt at gi af hvis værdien af rate 1 opfører sig dårligt - hvis spanien eller andre skulle vise græske tendenser
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)