Bøvl med månefasen
Ja der er muligvis ikke så mange der går ekstremt meget op i hvor nøjagtig deres månefase er Icon_e_wink

For det Kinesiske markedet kunne det dog være meget relevant. Jeg mener fuldmåne og nymåne har en hellig betydning, husker ikke helt sammenhængen og med hvilken religion. Icon_question

For mig har JLC Atmos Phases de Lune og A. Lange & Söhne 1815 MOONPHASE været de to interessante.

Atmos Phases de Lune afviger først en dag efter 3821 år. Det er da en nøjagtighed man kan accepterer.

1815 MOONPHASE vil først afvige med en dag efter ca. 1000 år, se her hvordan månedisken er gearet op på timehjulet:

İmage
(Jeg tror man skal klikke på videoen for at se den)

Jeg har dog fornyeligt erfaret at Patek Philippe faktisk laver nogle ret nøjagtige månefaser, uden at de gøre et større nummer ud af det. Eksempelvis har Patek Philippe Nautilus Ref. 5712/1:

İmage

En månedisk med 140 tænder selv on den kun rykker frem en gang i døgnet. En komplet rotation af månedisken tager 2 x 29
dage 12 timer og 44 minutter. Altså kun en afvigelse på ca. 2,9 sekund pr. månefase. Dermed tager det 120 år før månefasen afviger med en dag.

İmage

Kan du RunesS eller andre gennemskue sammenhængen med de 140 tænder og en månefaselænge på 2 x 29 dage 12 timer og 44 minutter?

De bedste hilsner
BobT
Svar

Beskeder i denne tråd
Bøvl med månefasen - af BobT - 10-02-2012, 11:53 AM
Re: Bøvl med månefasen - af BobT - 12-02-2012, 12:02 PM
Re: Bøvl med månefasen - af BobT - 12-02-2012, 04:09 PM
Re: Bøvl med månefasen - af hannover_dk - 12-02-2012, 10:33 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)