10-02-2012, 10:33 PM
watchfreak2003 Skrev:Kurt Brøndum Skrev:For en hardcore samler som mig betyder det alt at værket er jomfrueligt og at remmen der der sidder på det er den der oprindeligt sad på uret da det blev købt.
At servicere det ville være komplet idiotisk, da der jo altid er en potentiel risiko ved det, og hvorfor skulle det dog serviceres, det vil næppe nogensinde blive brugt, i hvert tilfælde ikke af mig.
Hvis den næste ejer af det (jeg sælger jo min samling en dag) overvejer at tage det i brug så er han moden til indlæggelse et sted hvor man bliver fikseret og væggene er beklædt med gummi, da det vil reducere værdien betydeligt, som det er nu er det temmelig sikkert en mindre formue værd.
Kurt B
Aha – så burde jeg måske investere i en trøje med MEGET lange ærmer ......... men jeg er
selvfølgelig heller ikke "samler" af ure der ikke er beregnet til at gå med!
Anyway – flot karismatisk ur.
Jeg påtager mig gerne titlen "ursamler", sådan omtaler jeg jo af og til mig selv, men jeg kigger på de gamle Navitimere som kunst, der er et kæmpe investeringspotentiale i dem, og det er den dybere årsag til at jeg kontinuerligt opbygger min samling, det er 100% med langsigtet profit for øje.
Jeg har igennem årene købt, brugt (flashed dem og vist dem frem) mange dyre nye / nyere ure, og solgt dem igen når der var et andet der bankede på, men det er der ingen kunst i, og blærerøvsværdien i et ur er der jo ingen økonomisk værdi i, alle og enhver kan købe et nyt Rolex ur og gå ind på Cafe Victor med opsmøgede ærmer.
De gamle Navitimere har sjæl, og det giver mig en stor tilfredsstillelse at finde et ur som dette, efter mere eller mindre at have ledt efter det i 10 år.
Jeg har fået kæmpe oplevelser igennem årene i forbindelse i forbindelse med køb af gamle Navitimere, men dem vil jeg ikke komme ind på nu.
Jeg er modsat dig samler af "dyre" ure der ikke er beregnet til at gå med, men samtidig køber & bruger af dyre ure der ér beregnet til at gå med, og det går fint hånd i hånd, det ene betaler jo for det andet.
/ Kurt B

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)