05-02-2012, 12:32 PM
At Geodoc givet har det rette svar - han er mester ud i det her med hvilke radiosignaler man kan stole på. Det der med inden for et par sekundersafvigelser vil man sikkert kunne ha, for jeg ved at mine radiostyrede, som ellers skulle opdatere flere gange om dagen, inkl vkkeure og uret i bilen, ofte vil være nogle sekunder off.
Jeg har prøvet for sjov at nappe batteriet ud af 2 vækkeure, sætte dem i igen og så lade dem stå ved siden af hinanden og fange signal, og så går de på sekundet ens de næste 12 timer - for derefter at kunne variere et par sekunder. De får med andre ord, ikke signal samtidigt.
Når jeg en sjælden gang keder mig nok til at interesere mig for om et ur går præcist (oftest når jeg selv leger med en finjustering) så bruger jeg windows 7 uret, og så går jeg ind i selve uropsætningen og beder det updatere fra timeserveren, og det er så den tid jeg benytter - en helt friskt opdateret tid fra timeserveren.
vh
Jeg har prøvet for sjov at nappe batteriet ud af 2 vækkeure, sætte dem i igen og så lade dem stå ved siden af hinanden og fange signal, og så går de på sekundet ens de næste 12 timer - for derefter at kunne variere et par sekunder. De får med andre ord, ikke signal samtidigt.
Når jeg en sjælden gang keder mig nok til at interesere mig for om et ur går præcist (oftest når jeg selv leger med en finjustering) så bruger jeg windows 7 uret, og så går jeg ind i selve uropsætningen og beder det updatere fra timeserveren, og det er så den tid jeg benytter - en helt friskt opdateret tid fra timeserveren.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)