04-02-2012, 07:47 PM
Jeg sendte skam også en faktura på et ret heftigt beløb (kr. 10.000 incl. bøde), da en forretning havde snuppet ét af mine billeder (nå ja, mandens) og brugte det i salgsøjemed + jeg truede med advokat, hvis de ikke øjeblikkeligt fjernede det.
MEN verdens bedste naturfotograf fik stjålet et billede af Politiken for et par år siden (og jf. Uri er Politiken nr. 1 udi den slags ting). De gør det uden at kny og betaler efterfølgende bare det lille beløb (som var i størrelsesordenen 200 kr.) + samme beløb i bøde. Og så gør de det igen-igen-igen.
Vær opmærksom på, at det er Lov om Ophavsret og ikke "copy-right", der skal bruges i denne slags sager.
MEN verdens bedste naturfotograf fik stjålet et billede af Politiken for et par år siden (og jf. Uri er Politiken nr. 1 udi den slags ting). De gør det uden at kny og betaler efterfølgende bare det lille beløb (som var i størrelsesordenen 200 kr.) + samme beløb i bøde. Og så gør de det igen-igen-igen.
Vær opmærksom på, at det er Lov om Ophavsret og ikke "copy-right", der skal bruges i denne slags sager.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)