04-02-2012, 07:18 PM
Politistav Skrev:Godt, du gør noget, Tukjær. Det er ikke ok at bruge andres billeder. Dels pga. af copyright og dels det faktum, at det er vildledende i forhold til handel. Var der tale om en ur, pågældende havde købt af dig - og ville sælge det videre umiddelbart efter - er skaden ikke den samme,Helt enig. Jeg gør nu ofte det, hvis jeg køber et ur - at jeg beder om lov til at bruge sælgers billeder - hvis de er gode. Et af mine navitimer billeder f.eks. er Kurt Brøndums - et fint billede som også er i hans flotte artikkel om navitimers - men da jeg har uret - var han helt indforstået med jeg nappede billedet med, og oftest husker jeg i øvrigt at nævne det.
Dette:

Uden tilladelse duer den ikke. Jeg erkender dog at jeg visse gange har taget et billede for at illustrere noget her på forum - men i så fald med kildehenvisning - og oftest fra urfabrikkens egen hjemmeside - de kan jo ikke ha noget mod man viser deres ure på et urforum
Jeg ville gå hårdt på dem Claus T - du tager så gode billeder, at de stjæler fra en proffesionel fotograf + snyder deres købere - det skal de stoppes i, og du ville givet kunne få dem dømt - hvis du gad
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)